هنگامی که وارد یک ساختمان می شوید اولین چیزی که به چشم شما می آید پاکیزگی و نظافت راه پله و ساختمان می باشد.
به دلیل رفت و آمد ساکنین ساختمان در طول شبانه روز حساسیت برای نظافت راه پله و ساختمان بسیار زیاد می باشد و مدیر ساختمان یا سرایدار ساختمان می بایست مسئولیت اقدام و یا انجام این کار را عهده دار شوند.
در این صفحه از نکت به لزوم نظافت و پاکیزگی راه پله ها و ساختمان، تعداد دفعات نظافت در ماه، وظایف و مهارت های نظافت چی ساختمان در این زمینه و همچنین هزینه نظافت فضای مشاع ساختمان از جمله پارگینگ اشاره خواهیم کرد.
به چند دلیل به انجام این کار می پردازیم:
برخی از ساختمان ها این وظیفه را بر عهده مدیریت ساختمان قرار داده اند و مدیر ساختمان موظف می باشد که بنا بر میزان طبقات ساختمان، تعداد واحد ها، میزان رفت و آمد و همچنین مجهز بودن به اسانسور و یا مجهز نبود به آن و استفاده مستقیم از راه پله ها، این امر را با درخواست یک نظافتچی از شرکت های خدمات منزل بخواهد.
به طور میانگین می بایست ماهی دو بار به شستشو راه پله و ساختمان پرداخت.
حتما بخوانید: استخدام نظافتچی آقا یا خانم؟
همچنین برخی از ساختمان ها (اکثرا ساختمان های لوکس تر) از سرایدار برخوردار می باشند که وظیفه این امر را آن ها بر عهده خواهند گرفت.
نکته مهم: در صورت نگهداری هرگونه حیوانات خانگی در منزل از جمله گربه، سگ، خرگوش و … و همچنین ریختن فضولات آن ها در راهرو و یا پارکینگ سریعا محل مورد نظر را پاک کرده و به طور مرتب به نظافت و پاکیزگی راه پله ها و هچنین سایر نقاطی که محل بازی و رفت و آمد آن ها می باشد بپردازید تا از هر گونه بیماری احتمالی جلوگیری شود.
توجه کنید: گاهی کفپوش های پارکیگ و راه رو ها و همچنین راه پله ها به علت گذشت سالیان زیاد و یا بر اثر ریختن مواد شیمیایی و یا ترک خوردن، نمای ظاهری ساختمان را بسیار نامناسب نشان می دهند که در این صورت می توانید اقدام به کفسابی نمایید.
حتما بخوانید: جهت اقدام به کفسابی و سنگسابی ساختمان کلیک نمایید.
به طور کلی هزینه نظافت راه پله و فضای مشاع ساختمان بنا به:
به طور کلی هر چقدر میزان حجم کار بالا باشد ساعات کاری نیز افزایش می یابد در نتیجه افزایش هزینه را پیش رو خواهیم داشت.