یکی دیگر از وسایلی که در خانه وجود دارد و هرساله به سبب غبار روبی و گردگیری مورد نظافت و شست و شو قرار میگیرد فرش و یا قالی خانه می باشد. قالیشویی نقش مهمی در نگهداری و دوام عمر فرش ها دارد که در زیر به نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت:
1- هنگام انتخاب قالیشویی سعی کنید از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده نمایید.
2- فرش های دستبافت از حساسیت بیشتری برخوردار هستند سعی کنید کار شست و شو را به افراد حاذق در این امر بشپارید.
3- از انتخاب دفاتر قالیشویی که نرخ قالیشویی را در اختیار شما قرار نمی دهند و قیمت گذاری را به بعد از شست و شو موکول می کنند،خودداری نمایید.
4- تا حد ممکن از روش های امروزی برای شست و شوی فرش های خود استفاده کنید زیرا روش های امروزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارند.
قالیشویی به دو دسته تقسیم می شود: 1.قالیشویی مدرن 2. قالیشویی سنتی
قالیشویی مدرن از نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشد. در نوع دستی آن همه وظایف برعهده کادر قالیشویی می باشد و از ابزاری چون فرچه، طی، پارو، مواد شوینده استفاده می شود و در خشک کردن فرش آن را در دیگ خشک کن قرار می دهند.
در روش نیمه اتوماتیک کارها توسط کادر قالیشویی صورت می گیرد اما لوازم مورد استفاده در این زمینه به صورتی برقی می باشد.
اما روش تمام اتوماتیک، در این روش هیچگونه دخالت دستی وجود ندارد و کار قالیشویی توسط دستگاه های مخصوص انجام میگیرد و کادر قالیشویی تنها مسئول جا به جایی فرش می باشد.
قالیشویی به روش سنتی: در این روش امر قالیشویی از صفر تا صد به وسیله خود افراد صورت می گیرد و این روش، روشی مناسب برای شست و شو قالی های دستبافت می باشد
این لیستی از ده شرکت بزرگ و ثروتمند دنیاست که میتوانند یک کشور را به طور کامل را بخرند.
شرکتهایی در دنیا وجود دارند که میزان ثروت و قدرت آنها حتی از قدرت و سلطه ی بعضی کشورها بیشتر است.فعالیت این شرکتها تنها منحصر به فضای اقتصادی نمیشود بلکه نفوذ آنها فراتر از مرزهای فعالیت تجاری رفته بطوریکه بسیاری از این شرکتها به طور مستقیم یا غیر مستقیم نقش عمده ای در سیاستگذاری کشورها دارد.نکته ی جالب توجه اینکه بعضی ازین شرکتها ثروت و سرمایه ی کافی برای خرید یک کشور را دارند.امروز به معرفی ده کمپانی بزرگ و ثروتمند که در صدراین لیست قرار دارند میپردازیم.شرکتهایی که توان خرید و اشغال سیاره های منظومه ی شمسی را دارند و نفوذ و قدرت آنها فراتر ازتصور ماست.
صدر نشین این لیست شرکت آمریکای جنرال الکتریک است.شرکتی که بنیانگذار آن ادیسون مخترع لامپ و کاشف جریان الکتریسیته است.این شرکت در سال۱۸۹۲ تاسیس شد.زمینه ی اصلی فعالیت آن بازار انرژی و تکنولوژی است و محصولاتی برای تولید انتقال استخراج و استفاده از انرژی عرضه میکند.از بین محصولات تولیدی این شرکت میتوان به موتورهای هواپیماها,راکتورهای هسته ای,تصفیه ی آب و محصولات دیگری در زمینه ی امنیت و پزشکی اشاره کرد.این شرکت همچنین بر تولید و فعالیت گروهی از کارخانجات که در زمینه های مختلفی فعالییت دارند نظارت میکند.تعداد کارمندان جنرال الکتریک به تعداد ۳۳۰هزار نفر است که با ملیتهای مختلف در محل مرکزی شرکت در فیرفیلد آمریکا گرد هم آمده و مشغول به کار هستند.میزان فروش این شرکت در سال گذشته به ۱۲۲میلیارد دلار رسید که مساوی با کل اقتصاد کشور کویت است.جنرال الکتریک بزرگترین و قویترین شرکت خدمات الکترونیکی دنیاست این شرکت به بسیاری از ایالت های امریکا برق و انرژی میرساند.
بزرگترین شرکت فست فود در دنیا.همه ی ما نام همبرگر مک دونالد را شنیده ایم.مکدونالد در بیش از ۱۰۰کشور دنیا ۳۶هزار نمایندگی فعال دارد.
حدود ۸۰% رستورانها نمایندگی مکدونالد را دارند.مکدونالد در بیشتر کشورهای دنیا بجز بعضی کشورهای قاره ی آفریقا شعبه و نمایندگی دارد.تنها کشورهای قاره ی آمریکا که مکدونالد در آنها حضور ندارد کوبا و بلیوی است.اولی به دلیل تحریم و دومی به دلیل اینکه مکدونالد با استقبال زیادی مواجه نشد و زمین خورد.این اولین کشوری بود که بزرگترین شرکت دنیا در آن به بی پولی میرسد و ورشکست میشود.تعداد کارکنان این شرکت جهانی به ۴۴۰هزار نفر میرسد.در سال گذشته میزان فروش جهانی مکدونالد به ۲۵میلیارد دلار رسید.از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید تا همین لحظه تعداد ۹۰۰۰همبرگر مکدونالد فروخته شد.
راجع به شادترین نقطه ی دنیا صحبت میکنیم.بهشت گمشده ی کودکان و حتی بزرگسالان.وقتی نام دیزنی را به زبان می آوریم همه به پارک فکر میکنند.اما دیزنی فراتر از یک پارک است.سالانه ۱۳۲ملیون نفر از دیزنی دیدن میکنند که این تعداد به تنهایی با مجموع تعداد ساکنین کلمبیا, اکوادور, شیلی ,پرو و ونزوئلا با هم است.
دیزنی همچنین یک شرکت بزرگ در صنعت ساخت سرگرمی است البته اگر بتوانیم سرگرمی را صنعتی کنیم بی شک شرکت دیزنی پرچم دار آن است زیرا همیشه در حال مطالعه و تحقیق برای چگونگی بالا بردن کیفیت فیلمهای میلیونی و تدوین آنهاست به طوریکه بودجه ی یک فیلم از این کمپانی به بیش از ۲۰۰میلیون دلار میرسد.دیزنی همچنین دارای تعداد زیادی شهر بازی در اروپا ,آسیا و ایالات متحده ی آمریکاست.تعداد کارمندان شرکت دیزنی ۱۸۵هزار نفر است و میزان فروش دیزنی در سال گذشته به ۵۶میلیارد دلار رسید.
یک شرکت کامپیوتری که در زمینه ی طراحی ساخت و بالابردن کیفیت قطعات کامپیوتری و ابزارهای برنامه نویسی کار میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیا در این زمینه است.این شرکت جهانی به سخت افزار و نرم افزارهایش و همچنین برد های الکترونیکی که در ساخت کامپیوترها و موبایلها استفاده میشود معروف است.این شرکت موفق به ساخت کامپیوتری شدکه توانست قهرمان شطرنج دنیا را شکست دهد.IBMهمچنین شرکتی بود که سفر آپولو۱۱ به ماه را از طریق پوشش اطلاعاتیپشتیبانی کرد.از این شرکت به گرگ پیشتاز در دنیای ساخت تکنولوژی های جدید یاد میشود زیرا هر سال ۲۰۰۰گواهی ثبت اختراع برای طراحی و تولید وسایلی با کاربری های مختلف میسازد.نمیتوان میزان نبوغ و خلاقیت این شرکت را نادیده گرفت زیرا ۵نفر از کارمندان IBM به جایزه ی نوبل دست یافتند.IBM در محافل علمی دنیا به پشتیبان امنیت ,تکنولوژی و آموزش در دنیا یاد میشود.تعداد کارکنان این شرکت به ۳۵۰هزار نفر میرسد و میزان فروش آن در سال گذشته ۸۰میلیارد دلار تخمین زده میشود.
شرکت ژاپنی که در زمینه ی ساخت و تولید ماشین ها و اتوبوسها فعالیت میکند و در نوع خود بزرگترین شرکت دنیاست.مکان این شرکت درست در محلی واقع شده که نام شرکت را دارد.تیوتا.این غول ماشین سازی در سال ۱۹۳۷تاسیس شد.تعداد کارکنان تیوتا در سرتا سر دنیا به ۳۳۰ هزار نفر میرسد.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۲۳میلیارد دلار رسید که از کل سرمایه و اقتصاد شیلی بیشتر است.تیوتا به تنهایی بیشتر از ۳۰ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایالات متحده ی آمریکا به وجود آورد.در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا حظور دارد که حتی وسیع تر و پررنگ تر از تمام شرکت های موجود در این لیست و حتی مکدونالد است.
تعداد کاربران فیسبوک به بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون نفر میرسد.اگر فیسبوک یک کشور بود قطعا شروغ ترین کشور دنیا میشد به طوری که تعداد جمعیت آن از کشور پین بیشتر است.بنیانگذار آن مارک زاکربرگ است که در صدر لیست جوانترین میلیاردهای دنیا قرار دارد.فیسبوک با خرید شرکت های رقیب مثل Instagramو Whatsaap از امپراطوری بلا منازع خود را در دنیای شبکه های اجتماعی حفظ کرد.همچنین فیسبوک در صدد خرید شرکت های مختلفی در زمینه ی فناوری و تکنولوژی و فضا و پزشکی و حتی صنعت است.۱۹%از هزینه ی۷۰ میلیارد دلاری که شرکتها برای تبلیغ از طریق موبایل انجام میدهند به جیب فیسبوک ریخته میشود.نام فیسبوک بعد از ایجاد یک انقلاب جهانی در دنیای تکنولوژی بر سر زبانها افتاد و فراگیر شد به طوریکه هر روز تعداد ۳۵۰ میلیون عکس در فیسبوک آپلود میشود و از زمانیکه شما شروع به خواندن این مقاله کردید حدود ۲۰۰۰اکانت فیسبوک ساخته شد و تعداد ۲۵ملیون لایک ثبت شد.با این تفاصیل عجیب نیست که مارک زاکربرگ یکی از با نفوذ ترین و تاثیر گذارترین افراد دنیاست.تعداد کارمندان فیسبوک ۱۲هزار نفر است.میزان سود فیسبوک در سال گذشته به ۱۸میلیارد دلار میرسد.
بزرگترین شرکت تولید نوشیدنی های گازدار در دنیا.این شرکت مالک برندهای تجاری فانتا و اسپرایت زیر چتر نام تجاری کوکاکولا است.این کمپانی در تمام کشورهای جهان بجز کوبا و کره ی شمالی فعالیت میکند.و از ۵۵میلیون نوشیدنی که بجز آب در دنیا استفاده میشود شرکت کوکاکولا مقدار ۳٫۱۰% را به خود اختصاص داده است و این یعنی مصرف ۱میلیارد و هفت میلیون نوشیدنی حاوی برند کوکاکولا در جهان.اگر بخواهیم میزان سود فروش شرکت کوکا کولا را با اقتصاد یک کشور مقایسه کنیم این میزان در آمد به تنهایی با کل اقتصاد کشور کاستاریکا برابری خواهد کرد.۹۴%مردم جهان با برند کوکاکولا آشنا هستند.با این وجود کوکاکولا مبالغ هنگفتی که با کل میزان هزینه ی تبلیغاتی اپل ومایکروسافت برابر است برای تبلیغات هزینه میکند.تعداد کارکنان کوکاکولا ۱۲۳هزار نفر است.میزان سود این شرکت در سال گذشته به ۴۸ میلیارد دلار رسید
.
موسس این شرکت بیل گیتس نام آشنا با ثروتی به ارزش ۷۷میلیارد دلار,ثروتمند ترین مرد دینا به شمار میرود.ثروتی که حتی اگرروزانه یک میلیون دلار از آن را خرج کنید باید ۳۰۰سال عمر کنید تا تمام این دارایی هنگفت به پایان برسد.احتمالا الان تصویر روشنی از میزان سرمایه ی رویایی این مرد داشته باشید.مایکروسافت خالق سیستم عامل ویندوز است که اغلب مردم دنیا از آن استفاده میکنند.در کنار ارائه ی سیستم عامل, شرکت مایکروسافت در طراحی ,ساخت و فروش سخت افزارهای کامپیوتری فعالیت میکند.در بین محصولات مایکروسافت میتوان به سیستم عامل برای تلفن های هوشمند اشاره کرد.همچنین مایکروسافت به دنیای طراحی نرم افزازها,برنامه ها و حتی بازیهای ویدئویی وارد شد.اما این امپراطوری به همین سطح پیشرفت بسنده نمیکند و روزانه در حال بروزرسانی و پیشبرد محصولات خود است.همین امر موجب شد تا این کمپانی جایگاه خود درمیان پنج شرکت برتر امریکا که دارای بیشترین گواهی های ثبت اختراع است تحکیم کند.درست مانند فیسبوک این شرکت نیز قصد دارد در زمینه ی فضا و حتی پزشکی فعالیت کند.تعداد کارکنان مایکروسافت ۱۱۸هزار نفر است.سود کمپانی مایکروسافت در سال گذشته به ۸۶میلیارد دلار رسید.
گوگل امپراتور موتورهای جست و جوی دنیا ۱۸ سال قبل,از یک پارکینگ منزلی کوچک شکل گرفت و شروع به کار کرد.گوگل بزرگترین شرکت در دنیای اینترنت و دومین شرکت بزرگ جهان است.هدف گوگل ارتباط دادن میان اشخاص و اطلاعات است و در گوگل بینهایت سرویس خدمت رسانی وجود دارد.محصولات گوگل,موتور جستوجو,سیستم عامل,و قطعات سخت افزاری است.پر بازدید ترین نقطه ی دنیا گوگل است زیرا هر ثانیه حدود۲ملیون و پانصد هزار جستوجو در آن انجام میشود.یعنی ۱میلیارد و سیصد میلیون سرچ از زمانی که شروع به خواندن این مقاله کردید.درست مانند فیسبوک,گوگل نیز به سمت خرید شرکتهایی در زمینه های گوناگون گرایش دارد.بطور متوسط گوگل هر هفته با یک شرکت قرارداد میبندد یعنی حدود ۵۵ شرکت در سال.گوگل همچنین مالک بزرگترین ایستگاه ویدیوئی جهان You Tubeاست.تعداد کارمندان گوگل به ۵۳هزار نفر میرسد و میزان سود آن در سال گذشته به ۶۸میلیارد دلار میرسد.
داستان سیب از سال ۱۹۷۶ شروع شد.به لطف آیفون و آی پد این شرکت به اوج شهرت و محبوبیت خود رسید.همچنین این شرکت یکی از بزرگترین و گران قیمت ترین شرکتهای دنیاست.میزان سود آن ۱۷۳میلیون دلار است.این درآمد دو برابر میزان سرمایه ی دولت آمریکاست.با این میزان دارایی میتوان فیسبوک را خرید.این سرمایه همچنین برای ۳۱بار سفر رفت و برگشت به مریخ کافیست.پس میتواند مریخ را خریداری کند.سرمایه ی اپل برای ساخت ۱۰۳ عدد از برج خلیفه گرانترین و بلند ترین برج دنیا کافیست.اپل حتی میتواند کشوری مثل پرو را به طور کامل بخرد زیرا تمام اقتصاد پرو به اندازه ی یک حساب بانکی شرکت اپل است.این شرکت برای ساخت شعبه ی جدید خود در کالیفورنیا به صورت یک صفحه ی فضایی مبلغ ۵میلیارد دلار هزینه کرده است.این شعبه حتی از مقر سازمان ملل متحد و اتحادیه ی اروپا و اتحاد کشورهای آفریقا ست.
به راستی وجود شرکتهایی با سرمایه ی بسیار بالا که توان خرید و فروش کشورها و حتی نفوذ و تاثیر گذاری بر قدرت های سیاسی را دارند امری عجیب و قابل توجه است,از آنجا که این شرکت ها ,اغلب آمریکایی یا ژاپنی هستند توجه به قدرت,نفوذ و تاثیر گذاری ژاپن و آمریکا در عرصه ی سیایت و اقتصاد جهان ضروری ست.دو قدرت بزرگ که جهان را روی انگشت خود میچرخانند.
از سالیان دور تا به امروز گچبری یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین اموری است که برای زیبا تر شدن و خاص تر شدن معماری داخلی و در پی آن طراحی دکوراسیون داخلی متفاوت و لوکس می باشد که بنا بر سبک معماری و سلیقه افراد توسط استادکاران مجرب و حرفه ای انجام می پذیرد.
به طور کلی از گچبری در همه قسمت های داخلی خانه همچون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و … متناسب با سلیقه و نوع معماری داخلی انتخابی خود استفاده می کنند و نمای خانه را چندیدن برابر می کنند. در این صفحه قصد داریم به انواع گچبری ساختمان، سبک و مدل های آن بپردازیم و تصاویری از به روز ترین گچ بری های دو سال اخیر را در اختیار شما قرار دهیم.
حرفه گچ کاری تنها مورد استقبال آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی قرار نمی گیرد بلکه بسیاری از تالارهای مجلل پذیرایی، مساجد، سالن های کنفرانس بین المللی، شرکت ها، رستوران ها و … نیز از این
به طور کلی گچبری ساختمان به سه روش انجام می پذیرد:
طراحی معماری داخلی و به طور کلی زینت بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار هر فرد می تواند بسیار متفاوت باشد؛ به طور مثال گروهی از افراد با استفاده از کاغذ دیواری در سبک های مدرن و یا کلاسیک خانه خود را متفاوت می کنند و یا با الهام گرفتن از چوب و انواع سنگ به خانه خود زینت می بخشند. اما استفاده از گچبری در نمای داخلی ساختمان نیز دارای سبک های متفاوتی می باشد که می توانید با انتخاب مدل مورد نظر خود و به کارگیری از یک گچبر حرفه ای و مجرب به خانه خود زینتی دو چندان هدیه دهید.
برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری در طرح های مختلف کلیک نمایید.
انواع سبک و مدل های گچ بری عبارتند از: گچبری مدرن و سنتی
درواقع تمامی آثار کچ بری که از زمان قدیم بر روی دیوار ها موجود بوده و بیشتر تلفیقی از باغ و بلبل و بهشت می باشد را روش سنتی می نامند که این نوع از گچ بری را بیشتر در قصر ها و یا خانه های اشراف زادگان قابل مشاهده بوده است و به دلیل شکوه و زیبایی بیش از حد و احترام مردم در معماری داخلی مساجد و یا مکان های مذهبی نیز مورد استقبال قرار می گرفت. اما گچبری سنتی خود نیز انواع مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
دارای برجستگی قابل توجه نسبت به سطح می باشد که در بین مردم بسیار باب بوده که پیشینه آن به زمان باستان می رسد.
در این روش از لایه های مختلفی از گچ های رنگی را به سطح مورد نظر می کشند، سپس گچکار با توجه به درخواست مشتری و با استفاده از مهارت خود به کمک ابزار گچبری طرح مورد نظر را بر روی لایه های گچ تشکیل می دهد.
این نوع از گچ بری که به آن غربی می گویند از تمدن غرب الهام گرفته و وارد این هنر ارزشمند ایرانی شده است که طرح هایی افراطی و غلوآمیز را در بر می گیرد.
که از قرن هشتم شکل گرفت و در این روش بر روی کرباش کچ کاری می کردند و آن را آماده گچ بری می ساختند سپس طرح مورد نظر را روی آن پیاده سازی می کردند و همچون قاب به دیوار و یا سقف می آویختند.
در این سبک ابتدا دیوار و یا سقف مورد نظر را کچ کاری می کردند و قبل از اینکه به طور کامل خشک شود طرح مورد نظر را بر روی آن پیاده می کردند سپس اجازه می دادند تا گچ به طور کامل خشک شود. در این نوع از گچ بری برجستگی مناسبی به چشم می آید.
این نوع از هنر گچ بری در واقع از ظریف کاری زیادی برخوردار نمی باشد و از گوشه های تیزی برخوردار می باشند. اما در این نوع از هنرنمایی شاهد برجستگی هایی می باشیم که مقدار آن مابین برجستگی های گچ بری هشته و گچبری بجسته می باشد.
در این نوع از هنر بی نظیر دیگر استفاده از نقوش پرنده، گل و … بی معنی می باشد و گچبر از خطوط منحنی و یا خطوط صاف برای جلوه بخشیدن به معماری داخلی ساختمان استفاده می کند. امروزه گچبری مدرن طرفداران بسیاری دارد و اکثرا مورد استقبال جوانان مدرن و به روز می باشد.
اجرای این هنر مدرن به دو صورت امکان پذیر می باشد:
از جمله برتری های گچ کاری مدرن نسبت به گچ کاری سنتی می توان به این نکته اشاره کرد که کارایی بیشتری دارد به این منظور که می توان از آن ها برای پوشاندن قسمت هایی از خانه که مورد استفاده نمی باشند و یا از جلوه خانه می کاهند استفاده نمود
همچنین از گچبری سقف پذیرایی که یکی از محبوبترین امور در دکوراسیون داخلی هر خانه ای محسوب می گردد و در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است با استفاده از کناف و یا گچ بریهای از قبل ساخته شده شکل می گیرد که در زیر می توانید نمونه هایی از این هنر مدرن را مشاهده نمایید.
سبک ها و مدل های مختلفی در این نوع از گچ کاری موجود می باشد که می توان به نور مخفی، دور لامپی، لاکچری، ارک آشپزخانه، رابیتس کاری سقف و … اشاره نمود.
همه این سبک های زیبا و اطلاع از قیمت انواع گچبری پیش ساخته را اینجا ببینید!
نکته مهم: از مزایای استفاده از گچکاری از قبل ساخته شده می توان به این نکته اشاره نمود که پس از نصب به راحتی می توانید اقدام به نقاشی ساختمان کنید و دیگر نیازی به خشک شدن گچ نمی باشد. همچنین این سازه ها از وزن های بسیار سبکتری برخوردار می باشند.
حتما بخوانید: قیمت نقاشی ساختمان ومعرفی بهترین نقاش ساختمان
به دلیل هزینه های زیاد جهت اجرای گچ بریهای سنتی اکثر افراد تنها به گچبری سقف پذیرایی بسنده می کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت سازه های کم حجم تر با قیمت های مناسب تر می توانید از گچ بریهای مدرن در همه قسمت های خانه خود از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، راهرو و … استفاده نمایید.
اگر بخواهیم در یک جمع بندی کلی به طور خلاصه بیان کنیم:
نکات مورد توجه هنگام گچ بری:
هر گچ بر حرفه ای و کاربلد با آگاهی به موارد زیر کار خود را آغاز می نماید:
نکته مهم: گچکار ماهر قبل از اجرای گچ بری ابتدا محل مورد نظر را با دقت بررسی می نماید تا در صورت نیاز به گچکاری فورا اقدام نماید.
مطالعه نمایید: جدیدترین مدل های گچ کاری سقف ساختمان همراه قیمت
و در آخر: سعی کنید از زیاده روی در استفاده از طرح های شلوغ خود داری نمایید و بیشتر از طرح هایی استفاده کنید که در حین سادگی و زیبایی، قابل اجرا در سایر قسمت های خانه از جمله حمام، اتاق خواب، راهرو و … باشد و تنها برای دیوار و یا سقف پذیرایی مناسب نباشد .
رویه کوبی بزگترین و مهمترین عملی است که در زمان تعمیرات صندلی اداری، تعمیرات مبل و حتیا برای روکش درب چرمی هم استفاده می شود.
رویه کوبی بیشترین هزینه را در زمان تعمیرات دارد و از آنجا که با پارچه یا چرم در ارتباط مستقیم است این کار باید توسط تعمیر کاران حرفه ای انجام شود. خیاط ها هم در زمان رویه کوبی مبل و تمام خدماتی ه نیاز به رویه کوبی دارد تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و کیفیت انجام کار دارند.
"تعمیرکاران حرفه ای از خیاط های حرفه ای استفاده می کنند.”
رویه کوبی در تعمیرات صندلی اداری به چه صورت انجام می شود؟
در زمانی که روکش صندلی اداری شما نیاز به تعمیرات صندلی اداری داشته باشید عمل رویه کوبی انجام می شود. تعمیرکاران حرفه ای تعمیرات صندلی اداری از پارچه ویا چرم با کیفیت برای تعمیرات صندلی اداری شما استفاده می کنند.
در زمان رویه کوبی صندلی اداری پارچه ویا چرم باید کیفیت لازم را داشته باشند. اگر چرم صندلی اداری شما همانند درب چرمی کیفیت لازم را نداشته باشد در زمان رویه کوبی یا به خوبی کش نمی آیند و روی صندلی اداری ویا درب خوب نمی شینند، ویا اینکه بعد از چند روز استفاده روکش صندلی شما کیفیت خود را از دست می دهند و یا شل می شوند و در برخی موارد از زیر نوار صندلی اداری جدا می شوند.
همانطور که در بالا اشاره شد رویه کوبی عمل بسیار مهمی است که اگر درست انجام نشود کیفیت خوبی را بعد از تعمیرات صندلی اداری شما ویا هر خدمات دیگری برجا نخواهد گذاشت.
در تعمیرات مبل هم به همین صورت است و می توان گفت که رویه کوبی مبل بیشترین تاثیر را در تعمیرات مبل شما خواهد گذاشت و اگر این کار به درستی انجام نشود باید مجدد تعمیرات را انجام دهید.
روش صحیح انجام رویه کوبی مبل در تعمیرات مبل
رویه کوبی مبل کار استاد کاران حرفه ای است. تمام تلاش خود را انجام دهید که تعمیرات مبل شما را یک استاد کار حرفه ای در زمینه رویه کوبی مبل برای شما انجام دهد.
بیشترین هزینه در زمان تعمیرات مبل اختصاص داده می شود به پارچه مبلی ویا چرم مبلی شما. اگر رویه کوبی مبل به درستی انجام نشود تمام هزینه ها از دست روفته وباید مجدد تعمیرات مبل را انجام دهید. هزینه هر متر پارچه چیزی حدود 50 هزار تومان تا بیش از 1.5 میلیون تومان است.
امروزه اشخاص زیادی خود را به عنوان رویه کوب ویا تعمیر کار مبل معرفی می کنند ولی فرق بسیار زیادی بین یک رویه کوب مبل حرفه ای با یک تازه کار است.
بهترین روش برای متوجه شدن تجربه یک رویه کوب مبل مشاهده نمونه کارها است. پس قبل از هر کاری از تعمیر کار مبل خود درخواست کنید که نمونه کارهای قبلی خود را برای شما ارسال کند و توجه کنید که این نمونه کارها حتما برای خود تعمیرکار شما باشد.
در برخی از مبل ها و درب های چرمی از سوزن گل میخ استفاده می شود. البته در درب چرمی این مورد معمولا بیش از 90 درصد است. در رویه کوبی مبل سوزن های گل میخ باید به درستی استفاده شوند و در غیر این صورت زمان بسیار کمی می برد که این سوزن ها از پارچه مبل جدا خواهند شد.
همانطور که در بالا اشاره شد که تعمیرکاران حرفه ای صندلی اداری از خیاطان حرفه استفاده می کنند، در تعمیرات مبل هم به همین صورت است. تعمیرکاران حرفه ای مبل از خیاطان حرفه برای دوخت پارچه مبلی شما استفاده می کنند.
خیاطی در در تعمیرات مبل بسیار کار حرفه ای و هنرمندانه ای است. اگر این کار درست انجام نشود در زمان رویه کوبی مبل، پارچه ویا چرم به درستی تن مبل نخواهند رفت و بسیار زیاد مشاهده شده است که بعد از یک هفته ویا یک ماه کیفیت روکش مبل از دست می رود و پارچه مبل ویا چرم مبل ول می شوند.
تشخیص تعمیر کار حرفه ای برای رویه کوبی درب چرمی
درب چرمی و درب آکوستیک هم مثل مبل و صندلی نیاز به رویه کوبی دارد. در درب های چرمی همه چیز یعنی رویه کوبی تمام کیفیت کار در رویه کوبی چرم بر روی درب چرمی ویا آگوستیک نمایان می شود.
البته نمی توان از زیر کاری چشم پوشی کرد ولی زیر کاری درب چرمی آنچنان کار سختی نیست و هزینه ای برای تعمیر کار ویا آن استاد کاری که می خواهد درب را چرمی کند ندارد و به همین خاطر است که معمولا از زیر این کار درب چرمی در نمی روند.
همانطور که در بالا گفته شد خیاطی هم مثل تعمیرات مبل، تعمیرات صندلی اداری و... برای ساخت درب چرمی هم نیاز است. اگر از چرم ویا پارچه با کیفیتی در زمان رویه کوبی درب چرمی استفاده شود، کیفیت بسیار بالا به شما ارائه خواهد شد.
شاید تعجب کنید اگر بشنوید نخستین خرید الکترونیک سال ۱۳۵۸ شمسی/ ۱۹۷۹ میلادی انجام شده است؛ آن زمان یک مخترع انگلیسی تلویزیون را با خط تلفن به رایانهای با قابلیت پردازش مبادلات پولی متصل کرد و به این ترتیب پایهگذار صنعت تجارت الکترونیک شد. امروزه خرید اینترنتی به یکی از جنبههای فناوری مدرن تبدیل شده و توانسته است با موفقیت خودش را وارد همه جنبههای زندگی ما کند.
حالا مصرفکنندگان این امکان را دارند که تقریبا هرچیزی را از اینترنت بخرند و محصول مورد نظرشان را فقط با چند کلیک به طور مستقیم دریافت کنند. پیشرفتهای فناوری ابعاد تازه دیگری نیز به تجارت الکترونیک داده و قوانین تازهای برای آن تعریف کرده است که ارمغان آنها تجربهای آسانتر و لذتبخشتر برای خریداران و مصرفکنندگان است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به چند فناوری جدید که در حال تغییر قوانین بازی و بازتعریف مفهومی به نام مشتری هستند.
۱. انتخاب کالا با عینک واقعیت مجازی
رویاپردازی درباره واقعیت مجازی از دهه ۱۳۶۰/۱۹۸۰ آغاز شد و اکنون این رویا به گونهای که در گذشته غیرممکن به نظر میرسید به واقعیت تبدیل شده است. حالا کاربران میتوانند یک عینک واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهند و وارد دنیای واقعیت مجازی با جزئیاتی جذاب و دلفریب شوند. امکان استفاده از این فناوری برای خرید آنلاین هم وجود دارد. مصرفکنندگان به کمک عینکهای واقعیت مجازی وارد فروشگاههای واقعیت مجازی میشوند و در میان محصولات این فروشگاهها گردش کرده و اقلام مورد نظر خود را جستوجو میکنند.
اگر کیت واقعیت مجازی مورد استفاده، دارای حسگرهای دستی یا کنترلرها باشد، کاربران حتی میتوانند قبل از تصمیمگیری برای خرید، اقلام مجازی را انتخاب کنند و آنها را مورد بررسی قرار دهند؛ سپس مواردی را که تصمیم به خریدشان دارند در سبد مجازی قرار داده و فرآیند خرید را با ارائه اطلاعات پرداخت خود تکمیل کنند.
۲. خلق محصول مورد نظر با پیکربندی سهبعدی
معمولا کسانی که نیاز به محصولات سفارشی از کشو، کمد و در و پنجره گرفته تا جواهراتی مثل انگشتر دارند، باید برای دریافت اطلاعات و توصیههای احتمالی به فروشگاههای تخصصی مراجعه کنند یا با آنها تماس بگیرند. اما استفاده از پیکربندی سهبعدی سرعت این روند را افزایش میدهد.
پیکربندی سه بعدی یک کالا یا محصول، روندی جدید در خرید آنلاین و تجارت الکترونیک است که به لطف توسعه سریع فناوری نمایش گرافیک سهبعدی (WebGL) در مرورگر وب مشتریان امکانپذیر شده است. تنها مشکلی که مانع سریعتر شدن روند رشد این فناوری میشود نداشتن ابزار کارآمد است. خوشبختانه با ورجتریدی (Verge۳D) میتوانید سفارشیساز سهبعدی تعاملی را به راحتی ایجاد کنید. با استفاده از این فناوری، مصرفکنندگان میتوانند محصولی خلق کنند که بیشترین تناسب را با نیاز و سلیقه آنها داشته باشد.
۳. تصمیمگیری برای خرید با فناوری واقعیت افزوده
«واقعیت افزوده» راه دیگری برای کسانی است که از خرید آنلاین استقبال میکنند. خرید وسایل خانه یا دیگر اقلام مورد نیاز منزل به صورت آنلاین کار آسانی است، اما کاربران همیشه نمیتوانند ببینند چیزی که سفارش دادهاند وقتی بیاید و در اتاق در محل خود قرار بگیرد چه شکل و شمایلی دارد. فناوری واقعیت افزوده این امکان را فراهم میکند و به افراد بهعنوان مثال این امکان را میدهد که ببینند وسیله مورد نظر در چیدمان منزلشان چگونه به نظر میرسد (تصویر سمت راست).
مصرفکنندگان میتوانند با گوشی هوشمند یا یک ابزار قابل حمل دیگر، محصولی را که به آن علاقهمند هستند با رنگها، اندازهها و مدلهای مختلف در محیط مورد نظر با فناوری واقعیت افزوده ببینند و از مناسب بودن آن برای چیدمان منزلشان پیش از خرید مطمئن شوند. شرکتهایی که محصولات کیفی ارائه میکنند هم میتوانند با این روش و ایجاد اطمینان برای مشتریان، میزان فروش خود را افزایش دهند.
۴. خرید صوتی با استفاده از دستیار هوشمند
توانایی خرید کالا و خدمات از یک رایانه کار را به سطح کاملا جدیدی از سهولت رسانده است. با پیشرفت فناوری مردم از این امکان برخوردار شدهاند به جای اینکه سوار خودرو شوند و به فروشگاه بروند با چند کلیک محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند.
در مرحله بعد این امکان برای مصرف کنندگان ایجاد شد که با تلفنهای همراه و تبلتهای خود خرید کنند. به نظر میرسد خرید صوتی روند بعدیاست که بازار آن را تجربه خواهد کرد. مصرفکنندگان اطلاعات خرید مثل نام، نشانی، شماره تلفن و شماره کارت اعتباری خود را در یک دستیار دیجیتال ذخیره میکنند. سپس هنگامی که قصد خرید یک کالای روزمره را دارند از دستیار دیجیتال خود میخواهند کالای مورد نظرشان را سفارش دهد. پس از آن دستیار دیجیتال کاربر را از نشان تجاری، نام و قیمت محصول مطلع میکند و کاربر یا سفارش را تایید میکند یا آن را تغییر میدهد.
۵. جستوجوی تصویری با هوش مصنوعی
یکی از روندهای فروش خردهفروشی که با کمک هوش مصنوعی صورت میگیرد خریداران را قادر میسازد با واردکردن یک عکس از محصول مورد نظر خود، آن را پیدا کرده و بخرند. هوش مصنوعی کار معجزه آسایش در شناسایی محصول (یا مشابه آن) در چند وبگاه و خرده فروشی را فقط با یک کلیک انجام میدهد. برای مثال، ویژگی Pinterest’s Lens در نرمافزار همراه Pinterest از فناوری هوش مصنوعی و دوربین برای جستوجوی تصاویر الصاق شده مشابه استفاده میکند. بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی، استفاده از این نرمافزار همراه تا ۱۴۰ درصد افزایش یافته و این نشان میدهد جستوجوی تصویری یک روند درحال پیشرفت است.
برای اینکه این روند امسال نیز به نفع خردهفروشان باشد آنها باید مطمئن شوند آنچه به صورت تصویری به نمایش میگذارند از کیفیت بالایی برخوردار است. جستوجو با کمک هوش مصنوعی مطمئنا رواج هرچه بیشتری پیدا میکند و یافتن کالای مورد نظر برای خریداران را هرچه بیشتر آسان میکند.
۶. گفتگو با رباتهای چت
شرکتها امروزه از چتبات یا رباتهای چت برای در تماس بودن لحظه به لحظه با مشتریان، ارائه سریع اطلاعات به آنها و حل مشکلات کاربران در پلتفرمهای مختلف مثل فیسبوک یا فروشگاه آنلاین استفاده میکنند. در این رباتها از هوش مصنوعی برای استنباط علائق مشتریان و ایجاد تجربه خرید شخصی و ارزشمند برای آنها استفاده میشود. شاید انتظار برای صحبت با نماینده یک شرکت زمانبر باشد. اما رباتهایی که قادر به رسیدگی سریع به هرگونه مشکل مشتریان هستند روزبهروز محبوبیت بیشتری پیدا میکنند.
هرچند بسیاری از افراد تمایل دارند با افراد انسانی در مورد مشکلشان صحبت کنند، اما واقعیت این است که رباتهای چت به اندازه کافی بهروزرسانی میشوند تا بتوانند مشتریان را به سمت خود جذب کرده و آنها را راضی نیز نگهدارند. ارتباط با این رباتها هم بهصورت شفاهی و هم بهصورت کتبی صورت میگیرد تا در هر دو شکل، پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.
۷. هدایت بهتر و سریعتر با اینترنت اشیا
فروشگاههای بزرگ پر از محصولات متنوع هستند و دنبال کردن یک محصول و پیدا کردن آن معمولا کار دشواری است و مشتریان باید زمان زیادی را در سوپرمارکتها برای جستوجوی کالای مورد نظر خود اختصاص دهند. با این حال با استفاده از فناوری اینترنت اشیا در حسگرهایی که به فروشنده و مشتری کمک میکنند جای یک محصول خاص را بیابند میتوان در وقت مشتریان و صاحبان فروشگاهها صرفهجویی کرد. افزون بر این، نمایشگرهای دیجیتال نیز میتوانند این حسگرها را بخوانند و به مشتریان در مورد ویژگیهای یک محصول و مزایای آنها آگاهی بدهند.
تصور کنید چنین کاری برای مثال میتواند در مورد ارزش تغذیهای مواد غذایی صورت گیرد؛ بیشتر مواد غذایی دارای عمر فروشگاهی کوتاهی هستند. اینترنت اشیا میتواند افراد را مطمئن کند زمان انقضای محصولات به پایان نرسیده است. پیشبینی میشود تا سال ۱۴۰۰/ ۲۰۲۱، نزدیک به ۷۹ درصد از خردهفروشان بتوانند با کمک اینترنت اشیا بهمحض اطلاع از حضور یک مشتری خاص در فروشگاه خود، بازدید از محصولات را برای او شخصیسازی کنند. همچنین براساس پیشبینیها، فناوری مکانیابی در ابعاد کوچکتری تا چهار سال آینده در زمینه شخصیسازی محصولات به کار گرفته خواهد شد.
منابع: twikit و bbvaopenmind و cpcstrategy