گاهی اوقات بهتر است بهجای اختصاص دادن بودجهای متوسط برای خرید کامپیوتری میانرده و جدید، به فکر ارتقاء سیستم فعلی خود باشید. با این کار میتوانید با صرف هزینهای بهمراتب کمتر، هم یک کامپیوتر قابل قبول داشته باشید و هم از تولید زبالههای الکترونیکی جدید جلوگیری کنید.
اگر سیستم شما دچار کندی سرعت شده است و جوابگوی نیازهایتان نیست؛ احتمال دارد منشأ این کندی، سرعت حافظهی رم کامپیوتر باشد. در این صورت وقت بازنشسته کردن رمهای سیستم فرارسیده است. حال این سؤال پیش میآید که هنگام خرید رم جدید، کدام گزینه را در اولویت قرار دهیم؛ خرید رمهایی با سرعت بیشتر یا تجهیز سیستم به رمهایی با ظرفیت بیشتر؟ پاسخ به این سؤال آنطور که به نظر میرسد آسان نیست.
قبل از شروع بد نیست با حافظهی RAM و کاربرد آن در کامپیوتر بیشتر آشنا شویم.
میزان ظرفیت حافظهی رم باید بهاندازهای باشد که سیستم شما بتواند از پس نیازهای معمول روزمره برآید. بهطور خلاصه، رم مانند یک حافظه کوتاهمدت است که پردازنده از آن بهعنوان محلی برای ذخیره و بازخوانی سریع دادهها استفاده میکند. استفاده از حافظهی رم باعث میشود سیستم به درخواستهای شما در همان لحظه پاسخ بدهد و کندی در سرعت سیستم احساس نکنید. میزان تأخیر در اجرای دستورات حتی در حد چند ثانیه، باعث خواهد شد احساس کنید رایانه شما قدیمی و کند شده است.
اگر کامپیوتر در اجرای برنامهی دلخواه تعلل میکند و باعث کلافگی میشود، احتمالا به رم بیشتری نیاز دارد. کندی و تأخیر در اجرای دستورات به این معنی است که کامپیوتر شما سعی در تخلیهی وظایف (Tasks) از حافظهی رم به حافظهی اصلی (HDD یا SSD) دارد. درست است که حافظه اصلی دارای ظرفیت زیادی است، اما نسبت به رم سرعت بسیار کمتری دارد.
اگر از سیستمی قدیمی استفاده میکنید، احتمالا رمهای قدیمی و ضعیفی دارید که جوابگوی نیازهای امروزی نیستند. حتی اگر لپتاپ نسبتا جدیدی استفاده میکنید، اگر دستگاه شخصی شما ارزانقیمت باشد، احتمالا باز هم دچار کمبود فضای رم خواهید شد. لپتاپها و کامپیوترها همیشه در ابتدا بسیار سریع هستند و رفتاری قابل قبول دارند؛ اما بهمرور زمان سرعت آنها کند میشود. کندی سرعت کامپیوتر پس از چندین سال به معنای استهلاک قطعات سختافزاری آن نیست؛ بلکه این پیشرفت روزافزون نرمافزارها است که نیاز آنها به فضای رم را افزایش و سرعت کلی سیستم را کاهش میدهد.
سیستمهای کامپیوتری برای اجرای مناسب و روان نرمافزارها، به میزانی حداقلی از حافظهی رم نیاز دارند. با افزایش این میزان حداقلی رم، سرعت سیستم به طرز محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد. اما تا چه حد میتوان حجم رم را اضافه کرد و همچنان متوجه افزایش سرعت سیستم شد؟
هنگام افزایش رم، معمولا به نقطهای خواهید رسید که اضافه کردن رم بیشتر به کامپیوتر، دردی از شما دوا نخواهد کرد. اینجا است که استفاده از رم «سریعتر»، بهمراتب تأثیرگذارتر از رم «حجیمتر» خواهد بود.
هنگام انتخاب رم بر اساس سرعت، به دو فاکتور مهم باید توجه داشته باشید. نخستین عامل مؤثر بر سرعت «فرکانس» است که بر حجم دادههای خروجی و ورودی به رم تأثیر میگذارد و با مگاهرتز (MHz) نشان داده میشود. پس رمی با فرکانسِ بالاتر، حجم بالاتری از اطلاعات را در بازهی زمانی مشخص منتقل میکند و درنتیجه سریعتر خواهد بود. دومین عامل تأثیرگذار بر سرعت رم، میزان «تأخیر» (Latency) آن است که به بازه زمانی بین درخواست شما و پاسخ سیستم گفته میشود. هرچه میزان تأخیر رم کمتر باشد، سرعت آن بالاتر خواهد بود. هنگامی که سیستم شما میزان کافی رم در اختیار دارد، میتوانید با استفاده از رمهایی با فرکانس بالاتر و تأخیر کمتر، بدون اضافه کردن حجم بیشتری از رم، نتیجهی بهتری بگیرید. میزان تفاوتی که در سرعت سیستم حس میکنید به علل مختلفی وابسته است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
معمولا تنها در صورتی به حجم زیادی از رم احتیاج دارید که بهنوعی با ویرایش حرفهای فیلم و صوت سر و کار داشته باشید. حتی در چنین کاربردهایی نیز داشتن ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم کافی خواهد بود. با استفاده از این میزان رم بهراحتی میتوان چندین نرمافزار حرفهای را بهصورت همزمان اجرا کرد و علاوه بر آن، تا چندین سال از ارتقاء رم بینیاز خواهید بود.
اگر گیمر هستید، استفاده از ۱۶ گیگابایت رم ممکن است در برخی بازیها به نفعتان تمام شود؛ اما در حال حاضر اکثر بازیهای جدید را با ۸ گیگابایت رم نیز میتوان اجرا کرد. استفاده از ۳۲ گیگابایت رم برای گیمینگ تغییر محسوسی در نحوهی اجرای بازی ایجاد نخواهد کرد. بهتر است به جای استفاده از این حجم از رم، از رمهایی با سرعت بالاتر استفاده کنید.
موقع خرید رم حتما به این نکته توجه کنید که سرعت رمهای جدید، باید با سرعت مادربرد فعلیتان سازگار باشد. برای مثال مادربردی با شکافهای رم ۱۳۳۳ مگاهرتزی، فرکانس رمهای ۲۰۰۰ مگاهرتزی را به همان ۱۳۳۳ مگاهرتز محدود خواهد کرد.
با توجه به آنچه گفته شد، اکثر کاربران حتی در صورت استفاده از کامپیوتر برای مقاصدی که به رم زیادی احتیاج دارند (مانند ویرایش فیلم یا بازی) بهندرت به بیش از ۱۶ گیگابایت رم نیاز پیدا خواهند کرد. البته مواردی نیز وجود دارند که به استفاده از ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم در سیستم نیاز پیدا میشود؛ اما اگر کارتان مدیریت سرور نیست، احتمالا با چنین مواردی مواجه نخواهید شد.
https://www.zoomit.ir/2017/6/1/157245/faster-ram-more-capacity-ram-2/
همه ما می دانیم که آهنگری چه نقش مهمی برای صنعت های مختلف دارد.
وقتی به آن فکر می کنیم می بینیم که در همه جا پای آهنگری در میان است. ساخت کشتی، اتومبیل، هواپیما، درب و پنجره، ساختمان سازی و ... همگی از صنعت آهنگری در اشکال و ابعاد مختلف پیروی می کنند.
همانطور که همه صنعت در حال رشد و پیشرفت است آهنگری نیز از این رشد بی بهتره نبوده و به سبب راحتی و آسایش افراد توانسته تا شرایط بهتری را با آهنگری سیار برای عموم افراد به ارمغان بیاورد.
امروزه برای نصب درب و پنجره آهنی و یا نصب حفاظ پنجره دیگر نیاز نیست تا به نزدیک ترین آهنگری محل بروید و برای تعمیر قطعات آهنی به جوشکاری بروید؛ بلکه می توانید با بک تماس از آهنگری سیار و جوشکاری بخواهید تا به محل مورد نظر شما بیایند و اقدامات لازم را جهت نصب و تعمیر انجام دهند.
از جمله وظایف جوشکار سیار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
از جمله مواردی است که می بایست یه آهنگر و جوشکار سیار در نظر داشته باشند.
اما هزینه ای که برای جوشکاری سیار و آهنگری در نظر گرفته می شود متفاوت است و بسته به شرایط ذیل متغیر است:
همه این موارد در تعیین هزینه جوشکاری دخیل است.
خدمات آهنگری سیار شامل چه مواردی می باشد؟
ساخت انواع حفاظ در طرح و رنگ های مختلف برای درب و پنجره، ساخت درب آکاردئونی، ساخت پل، ساخت چهارپایه، ساخت سایهبان، ساخت حفاظ و پایه برای کولر و ... همگی از جمله خدمات آهنگری و جوشکاری می باشد.
برگرفته شده از: http://office-chair.mihanblog.com/post/160
همه ما می دانیم که نظافت منزل برای بعضی ها اصلا کار دلچسبی نمی باشد. زمانی که اسم نظافت منزل می آید دوست داریم یکی باشد تا همه کارهای خانه را انجام دهد و ما با خیال راحت به دیگر کارهای خود برسیم.
همانطور که می دانید انکان این کار توسط شرکت های نظافت منزل وجود دارد؛ که با سرویس دهی بسیار عالی برخی از این شرکت های خدمات منزل نیاز ما در هر زمان و هر مکان برطرف می شود.
بسیاری از ما برای جشن ها و مراسم های خود نیاز به یک نظافتچی منزل داریم که بسته به شرایط مراسم می توانیم از نظافتچی خانم یا آقا استفاده نماییم.
همانطور که می دانید پذیرایی از مهمان ها و میزبانی از آن ها در طول مراسم و یا تمیزکاری های بعد از آن بسیار خسته کننده می باشد و برای انجام این امور بهتر است که از نیروهای مجرب و معتبر کمک بگیریم.
برای اقدام به این کار بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید و از شرکت های خدمات منزل بخواهید تا نیروهای متخصص خود را در روز مشخص شما آماده کنند تا همه کارها به درستی پش روند.
اکثر ما برای خانه های خود در روزهای پایانی سال به فکر خانه تکانی و گرد گیری هستیم که بنا به میزان کاری که برای خانه ما موجود است از نظافتچی خانم یا آقا استفاده می کنیم!
به شما توصیه می کنیم که اگر قصد تغییر جای اسباب و اثاثیه منزل را دارید حتما از کارگر آقا استفاده نمایید و اگر کارهای خانه شما بسیار زیاد است که یک کارگر خانم قادر به انجام کلیه آن ها نمی باشد می توانید از دو یا سه نفر استفاده کنید.
این افراد طی آموزش هایی از جانب شرکت های نظافت منزل که در زمینه چگونگی آغاز کار، اطلاعات کافی در مورد مواد شوینده که برای چه مکان هایی مناسب می باشد، چگونه به موقع کار خود را به اتمام برساندد، از کجا شروع به نظافت منزل نمایند و ... داده می شود تا نظافتچی بتواند به صورت حرفه ای و با قبول مسئولیت کار خود را آغاز کند.
اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعهای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار میگیرد.
اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار میگیرد.
سایت HubSpot که از سایتهای معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب میشود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب میشود.
به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همهی آن تکنیکها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند.
اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر میرسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت
موارد زیر، نمونههایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب میشوند:
بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]
بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
بازاریابی محتوا (Content Marketing)
بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
استراتژی محتوا (Content Strategy)
تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
تبلیغات بنری (Banner Advertising)
ایمیل مارکتینگ
بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)
بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
تولید محتوا
بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)
گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره میشود.
اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و همرده با سایر موارد نیستند (میتوانند سایر گزینهها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.
تذکر: در حال حاضر هم، در فهرست فوق، همپوشانیهایی وجود دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین شیوه مورد اشاره قرار میگیرد، ما هم روش رایج را مورد استفاده قرار دادیم.
ما در بعضی درسها (از جمله مذاکره) سرفصل های پیشنهادی از سوی متمم را برای مدرسان آن درس ارائه میکنیم.
برای دوره دیجیتال مارکتینگ هم یک مجموعه سرفصل آموزش دیجیتال مارکتینگ طراحی شده که مراجعه به آن و مطالعهاش میتواند برای مدرسان دیجیتال مارکتینگ و نیز کسانی که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند مفید و آموزنده باشد
کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ، آنقدر زیاد نیست که دست شما در انتخاب آنها باز باشد.
اما در زبان انگلیسی، کتابهای آموزش دیجیتال مارکتینگ کم نیستند. ضمن اینکه در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند (مثلاً کتابهای موبایل مارکتینگ یا کتابهای بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، خود دنیای بزرگی دارند).
بنابراین نمیتوانیم بگوییم چند کتابی که در اینجا معرفی میکنیم، حتماً بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند. اما حداقل شناخته شده و معتبرند.
ضمن اینکه ما هم در درسهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال، از آنها استفاده کرده و بارها به آنها ارجاع دادهایم.
منبع