صندلی

مطالب مربوط به صندلی

صندلی

مطالب مربوط به صندلی

۵ اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!

تصمیمات بزرگ برای "بازاریابی" بیشتر از آنکه احساسی باشند باید تابع قواعد مشخصی باشند، پیروی از این قواعد به شما کمک می‌کند تا در تجارت خود بهتر تصمیم‌گیری کنید.

گرفتن نتایج خوب از بازاریابی آنقدر مشکل نیست، تا وقتی که از یک سری اشتباهات معمول خودداری کنید.

"رشو رایتی" یک مدیر بازازیابی و کارآفرین در مقاله‌ای در سایت "اینترپرونوئر" که اخبار حوزه‌ کارآفرینی را پوشش می‌دهد، به نحوه تصمیم‌گیری صحیح در حوزه بازاریابی پرداخته است.

به‌طور کلی بازاریابی می‌تواند به گسترش تجارت شما کمک کند اما بیشتر بازاریاب‌ها یک سری اشتباهات را مکررا تکرار می‌کنند؛ زمانی که تمام اطرافیان شما در حوزه بازاریابی عیناً مثل هم اشتباه می‌کنند، بسیار دشوار است تا رویکرد خود را اصلاح کنید.

اگر می‌خواهید روش بازاریابی خود را ترمیم کنید تا بتوانید از سرمایه‌گذاری خود در این حوزه بهره کافی را ببرید، زمان آن فرا رسیده تا از این اشتباهات مشترک پرهیز کنید:

1. بر احساسات تکیه کنیم یا بر داده‌ها؟!

تکیه کردن بر گمان و احساس خود مبنی بر اینکه چه کاری نتیجه خوبی در پی خواهد داشت، می‌تواند یک اشتباه پرهزینه باشد؛ این اشتباه بسیار مرسوم بوده و حتی بازاریابان با تجربه نیز آن را مرتکب می‌شوند! با توجه به ابزارها و برنامه‌های موجود برای شرکتها، به منظور جمع‌آوری و بررسی اطلاعات، واقعاً بهانه‌ای برای تصمیم‌گیری براساس احساسات وجود ندارد.

هر چقدر بیشتر به داده‌ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی و گمان افراد فاصله بگیرید، عملکرد و کارایی بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید درست است دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان 80 درصد به احساس خود و 20 درصد به داده تکیه می‌کنند! در صورتی که روش صحیح دقیقا برعکس است.

2. کپی برداری از دیگران منجر به کوته‌نظری و غرور کاذب

اگر همه در تیتر نامه الکترونیک خود از شکلک استفاده کنند،‌ آیا شما نیز این کار را می‌کنید؟!

به احتمال بسیار زیاد،‌ بله! در دنیای بازاریابی اکثراً همه پیرو هستند؛ اگر همکار بازاریاب ما از یک کانال بازاریابی و روش فروشی خاص استفاده کند،‌ ما هم از همان روش و کانال استفاده خواهیم کرد، به‌جای آنکه از ذهن خود استفده کنیم، بیشتر متمایل به مسیری هستیم که اکثریت در آن گام برمی‌دارند.

حال نمی‌خواهیم بگوییم که استفاده از روشی که نتیجه می‌دهد، اشتباه است اما کپی برداری از آنچه دیگران انجام داده‌اند،‌ همیشه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت نیست و می‌تواند منجر به کوته نظری و غرور کاذب شود.

3. استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی و ندادن زمان کافی به آنها برای بازدهی

امروزه اکثر بازاریابها با ورود یک کانال جدید متوجه آن می‌شوند و آنرا برای بازاریابی استفاده می‌کنند و زمانی که نتیجه سریع نمی‌گیرند، ناامید می‌شوند و از آن دست می‌کشند! این یک راه سریع و آسان برای سوزاندان بودجه خود است.

حرکت سریع دنیای دیجیتال بدان معنا نیست که شما از سرمایه‌گذاری خود، بی‌درنگ سود می‌برید؛ صرفنظر از کانال بازاریابی که استفاده می‌کنید، چه اینستاگرام، تلگرام و یا واتس‌آپ، مخاطبان شما، انسان هستند و این مسئله باعث می‌شود تا برقرای ارتباط شما با آنها مقداری طول بکشد!

به‌جای آنکه روی یک کانال جدید زمان بگذارید،‌ سعی کنید تا برای مشتری‌های خود یک راه خرید آسان فراهم کنید.

4. اجرا نکردن رویکرد "کایزن" در بازاریابی

آیا با رویکرد کایزن آشنایی دارید؟ توصیف ساده این روش آن است که ما باید با ایجاد تغییرات کوچک به‌دنبال تکامل مداوم باشیم؛ این تغییرات کوچک می‌تواند یک بازدهی عمده، عمیق و مثبت در کار ما داشته باشد.

این رویکرد در بازاریابی بدان معناست که صرفنظر از آنکه ما چقدر موفق یا دانا هستیم، نباید بر پیروزی‌های گذشته تکیه کنیم و یادگیری را متوقف کنیم مخصوصاً در دنیای امروز که تکنولوژی و هوش مصنوعی، روش‌های بازاریابی را تغییر می‌دهند.

آیا از این رویکرد در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟ آیا در آن ثبات دارید؟ به یاد داشته باشید که ثبات کلید پیروزی است.

5. فراموش کردن مشتری شماره یک

زمانی که یک بازاریاب می‌خواهد رشد فروش خود را افزایش دهد، اغلب روی به دست آوردن مشتری جدید تمرکز می‌کند! نیروی بسیار زیادی صرف جذب بازدیدکننده‌های جدید و تبدیل آنها به مشتری می‌شود؛ بدین ترتیب مخاطب اصلی که همان مشتری‌ها هستند به سادگی فراموش می‌شوند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال فروش محصول به یک مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است در حالیکه برای یک مخاطب جدید این رقم چیزی در حدود 5 تا 20 درصد است!

به‌طور میانگین، مشتری شما از یک مشتری جدید 33 درصد بیشتر هزینه می‌کند همچنین افزایش سرمایه 5 درصدی در زمینه ابقاء مشتری، بازدهی 25 تا 95 درصدی دارد.

به همین علل بهتر است تا بر روی مشتری‌های موجود خود تمرکز و سرمایه‌گذاری کنید؛ صرفنظر از این آمارها بسیاری از شاغلین حوزه بازاریابی، مشتری‌های موجود خود را نادیده می‌گیرند!

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/24/2095507/5-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C

آیا بهترین روش تمیز کردن فرش ماشینی و دستباف را بلدیم؟ شامپو فرش!

تمیز کردن فرش

شاید خیلی هم نیازی به گفتن نباشد که فرش ها و تمیز کردن فرش در خانه های ما چقدر ارزشمند هستند و تا چه میزان می توانند بر زیبایی خانه تاثیر بگذارند. حال تصور کنید این عنصر تاثیرگذار در یک خانه، به دلایلی ظاهر زیبای خود را از دست بدهد یا با وجود لکه هایی بر روی خود، شرایط متفاوتی ایجاد کند.

در این موقعیت چه کاری از دستمان بر می آید؟ به فکر تمیز کردن فرش بیوفتیم و خودمان دست به کار شویم یا از قالیشویی ها کمک بخواهیم؟

باید بگوییم طبیعی است اگر نخواهید فرش ارزشمندتان را به قالیشویی ها بسپارید و ترجیح دهید خود به شست و شوی فرش در خانه بپردازید. اگر در این فکر هستید و تصمیمتان را گرفته اید، در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن فرش دستباف و ماشینی را به شما بگوییم.

با تمیز کردن فرش، خانه خود را نو کنید!

اگر می خواهید تغییراتی اساسی در خانه خود داشته باشید، بهتر است به سراغ تمیز کردن فرش ها بروید و آنها را همچون روز اول در اختیار بگیرید.

شما برای این امر ابتدا باید تعیین کنید که فرش هایتان تا چه میزان کثیف هستند و شما قرار است چه بخش هایی از فرش را بشویید؟ آیا فرش های شما تنها نیاز به لکه گیری دارند یا باید تمامی فرش خود را بشویید؟ پس از تعیین این امر وقت آن رسیده تا دست به کار شوید و فرش خود را در خانه بشورید.

تمام موارد این صفحه مبنی بر تمیز کردن فرش در منزل است. در صورت تمایل به استفاده از خدمات قالیشویی، صفحه خدمات قالیشویی را مشاهده بفرمایید.

غبار روبی در زمان تمیز کردن فرش

استفاده از جارو در زمان نظافت منزل یک لزوم ما ایرانی هاست پس، پیش از هر اقدامی باید تلاش کنید که با جارو کردن تمامی گرد و غبار موجود بر روی فرش خود را از بین ببرید زیرا عدم انجام این کار سبب می شود غبار موجود بر روی فرش به خورد آن رفته و آلودگی های موجود، به سایر بخش های فرش نیز سرایت کنند.

از همین رو بهتر است که درجه قدرت جارو برقی خود را بالا ببرید و به شکلی منظم و آرام برای از بین بردن آلودگی های فرش اقدام کنید.

همچنین اگر می خواهید تلاش شما کاملا نتیجه بخش باشد، حتما جارو را از جهات مختلف کشیده تا اگر آلودگی ها به عمق تار و پود فرشتان نفوذ کرده اند، از آن خارج شده و شما فرشی عاری از آلودگی به دست آورید.

لکه گیری فرش

شاید نیازی نباشد که تاکید کنیم لکه های موجود در یک فرش تا چه میزان می تواند آن را کهنه نشان دهد از همین رو پیشنهاد می کنیم اگر نمی خواهید تمامی فرش خود را بشویید، لکه گیری فرش را جدی بگیرید.

نکته مهم برای لکه گیری آن است که به هیچ عنوان نباید بگذارید یک لکه کهنه شود زیرا این امر سبب می شود آن لکه تثبیت شده و پاک کردن آن زمان بسیاری ببرد.

پس یکی از مهمترین روش تمیز کردن فرش ماشینی و دستباف آن است که هر گاه لکه ای بر روی آن مشاهده کردید، به سرعت آن را از بین ببرید.

اگر می پرسید چگونه فرش را لکه گیری کنیم باید بگوییم اولین اصل آن است که به هیچ عنوان یک پارچه آغشته به مواد را بر روی فرش نکشیم زیرا این کار سبب می شود لکه به سایر بخش های فرش نیز سرایت کرده و باعث شود بخش بیشتری از فرش شما درگیر این مشکل گردد.

شست و شوی کامل فرش

اگر بررسی های لازم را انجام دادید و متوجه شدید که فرش شما نیاز دارد تا به شکل کامل شسته شود، وقت آن رسیده تا به سراغ جارو بروید و پس از غبار روبی شروع به شست و شو نمایید.

نحوه تمیز کردن فرش دستباف و ماشینی زمانی به راحترین شکل ممکن انجام می شود که شما از شامپو فرش استفاده کنید زیرا این ماده با توجه به نیاز شما تهیه شده است و می تواند تمامی لکه ها و آلودگی های فرش شما را از بین ببرد. از همین رو به شما توصیه می کنیم بهترین روش تمیز کردن فرش با شامپو فرش را یاد بگیرید تا بتوانید فرشی سالم و تمیز در اختیار داشته باشید.

چگونه از شامپو فرش استفاده کنیم؟

طریقه تمیز کردن فرش ماشینی و فرش دستباف با مواد شوینده فرش مثل شامپو فرش بسیار ساده است. حتما می دانید شست و شوی بیش از حد فرش دستباف سبب می شود به آن فرش صدمه وارد شود از همین رو تمیز کردن فرش دستباف با شامپو فرش طرفداران بسیاری دارد.

برای این کار شما لازم است مقدار معینی از شامپو فرش را که بر روی جعبه آن نوشته شده است، با آب ولرم مخلوط کنید.

نکته مهم اینجا است که باید با کمک یک استفنج یا یک تور آنقدر این دو را به هم مخلوط کنید که یک کف سفید رنگ و شفاف به دست آورید.

همچنین باید دقت کنید قرار نیست برای شستشوی فرش دستبافت و شستشوی فرش ماشینی و تمیز کردن فرش از مایع انتهایی ظرف استفاده نمایید و تنها کافی است از کف روی آن برداشته با کمک اسفنج آن را بر روی فرش خود بکشید و آن را تمیز کنید.

استفاده از جوش شیرین برای تمیز نگه داشتن فرش

یکی از روش هایی که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم تا بدون شامپو فرش، فرش خود را تمیز کنید آن است که پس از غبار روبی های دقیق و اصولی، کمی جوش شیرین بر روی فرش خود یپاشید زیرا این امر کمک می کند هم بوی خوبی از فرشتان به مشام برسد و هم آلودگی ها از آن گرفته شود.

پنج تکنولوژی که در ۱۰ سال آینده زندگی را تغییر خواهند داد

طی دو دهه گذشته تکنولوژی پیشرفتی ورای گمان و باور انسان داشته است و کیفیت زندگی کاربرانش را دگرگون کرده است. چه کسی در دنیای ۱۹۹۰ می توانست جهان امروزی را تصور یا باور کند؟ مثلا ما روز به روز بیشتر توسط سیستم جهان شمول اطلاعات به یکدیگر متصل می شویم و این سیستم تقریبا با زندگی روزمره ما عجین شده است.

در ادامه مطلب نگاهی به ۵ تکنولوژی نوپای امروزی داریم که مطمئنا کیفیت زندگی در دهه آینده را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

کنترل کامپیوتر با مغز انسان


از کامپیوترهای دسک تاپ تا لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند، محاسبات و تجزیه و تحلیل اطلاعات به شکل غیر قابل شناختی در دهه های بعد از ابداع آن تکامل پیدا کرده است. خب، این فناوری در سال ۲۰۲۱ چگونه خواهند بود؟ ری کورزول متخصص کامپیوتر آمریکایی عقیده دارد که کامپیوترهای آینده چنان پیشرفته اند که رقیب و هماوردی جدی برای خرد و هوش بشری خواهند بود. او هم همراه با بقیه مهندسان کامپیوتر پیش بینی می کند که کامپیوترهای آینده به جای ابزارهای امروزی با فکر و ذهن انسان کنترل خواهند شد.

اخیرا یکی از محققان اینتل به نام Dean Pomerleau در جایی به این قابلیت ها و امکانات اشاره کرده و گفته بود: «سرانجام بشر زمانی به ایمپلنت های مغزی تن خواهد داد. تصور کنید که روزی با استفاده از قدرت فکر و خیال تان بتوانید به گشت و گذار در وب بپردازید».

سفرهای هوایی تجملاتی


هرچند که سفر در زمان و تلپورت شدن هنوز به رویای دور و درازی می ماند، در این چند ساله تعدادی اختراع جذاب برای سفرهای هوایی رونمایی شده است که آینده مسافرت های هوایی و پروازها را دگرگون می کند. در حالی که احتمالا در دهه آینده هنوز باید همانند قدیم سوار هواپیما بشوید و به نقاط مختلف سفر کنید، اما دلیلی ندارد که آن را به سبکی مانند تصویر زیر انجام ندهید:

یک طرح مفهومی جدید برای خیال پردازی های ایرباس در خصوص هواپیماهای آینده . جایی که هواپیماها مجهز به هلوگرام (تصویر لیزری سه بعدی) و سان روف خواهند بود. از میان دیوار بیرون را خواهید دید. تلویزیون های لمسی و کابین های تمیز شونده خودکار سفر را بسیار راحت تر و لذت بخش تر خواهند ساخت.

بازی های هلوگرام


هفته گذشته یکی از پیشگریی های بحث برانگیز در توکیو مربوط به دنیای بازی ها بود. گفته می شود که بازی ها به زودی تبدیل به هلوگرام های شبه زنده ای می شوند که با پروژکتور درون اتاق شما پخش شده و سرگرم تان می سازند. انقلابی فراتر از تکنولوژی سنسورهای حرکتی در حال وقوع است و شرکت ها در حال توسعه معنای جدیدی در بازی ها هستند، اینکه اشیاء مجازی درون اتاق با گیمر در ارتباط و تعامل باشند.

البته سونی از اوایل امسال کار بر روی این تکنولوژی را شروع کرده است. در این شیوه حجمی از نور درون اتاق پخش می شود و یک تصویر شناور را ایجاد می کند. این شرکت همچنین در حال سرو سامان دادن به تصاویر شناور سه بعدی است که در فضایی بیرون از صفحه تلویزیون جان بگیرند. آنها همچنین یک سگ هلوگرام درون یک جام را هم به تازگی تولید کرده اند. کمی بعد اپل پتنت (حق امتیاز) تکنولوژیی را ثبت کرد که تصاویر به صورت سه بعدی پخش شوند و افراد امکان این را بیابند که با اشیاء مجازی پخش شده بازی کنند و آنها را در دست بگیرند. این تکنولوژی همچنین می تواند در محاسبات کامپیوتری، کامپیوترهای شخصی و فیلم های سینمایی مورد استفاده قرار گرفته و کارها را دو چندان راحت تر کند.

موبایل دستور پذیر با حرکت


فکر می کنید موبایل صفحه لمسی تان جذاب و گیرا است؟ تلفن های همراه آینده یکنواختی و خستگی استفاده دائم از کلیدها برای انجام کارها را پشت سر خواهند گذاشت و فقط با برخی حرکات و اشارات (gesture) خاص عمل خواهند کرد. مثلا تصور کنید که موبایل تان مجهز به چیزی شبیه کینکت باشد.

ماه گذشته شرکت طراحی Pilotfish و شرکت سازنده سنسور Synaptics نسخه اولیه (prototype) موبایلی را رونمایی کردند که هیچ دکمه ای نداشت. این تلفن که به اونیکس یا عقیق ملقب شده است، تنها با اشارات و علائم و حرکات کار می کند. تنها تکان دادن (swiping) صفحه، برنامه ها را باز می کند و می بندد. بالا بردن تلفن به سمت گونه باعث پاسخ به تماس می شود. علاوه بر این، طراحی آن هم نوآوری خاص خودش را دارد و می تواند شامل انواع تلفن های اوریگامی، تاشو یا حتی ساعت-موبایل ها باشد.


کارتهای اعتباری بدون کارت


چندی پیش آزمایشگاه مستر کارت، نسخه آزمایشی از کارت های اعتباری موبایلی خود را ارائه کرد. در میان پروتو تایپ های ارائه شده، انواع مختلفی از شیوه های پرداخت بدون کارت دیده می شود که امکان سفارش و پرداخت مستقیم کالاها از درون تبلیغات تلویزیونی را هم شامل می شود.

به موازات این کارها، گوگل هم اپلیکیشن و سیستم ابداعی کارت اعتباری اش را فعال کرده است. کیف پول گوگل به افراد اجازه می دهد تنها با تپ کردن صفحه موبایل شان در کنار پیشخوان مغازه، پرداخت را انجام دهند. ابداعاتی از این دست به شکل بالقوه کارت های اعتباری مرسوم را منسوخ و از رده خارج می سازند.

انتخاب نکردن بهترین مواد شوینده فرش چگونه فرش را مریض می کند

مواد شوینده فرش

فرش برای ما ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد تا جایی که نمی توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم و برای شستن فرش دستباف و ماشینی خود، از هر مواد شوینده فرش و هر روشی که در برابر خود میبینیم اقدام نماییم.

در واقع ایرانی ها فرش را آنقدر عزیز می دانند که گاه برای آن که فرششان را به دست قالیشویی های غریبه بسپارند تا آن را بشوید، دست و دلشان می لرزد مخصوصا اگر فرششان دستباف بوده و ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

از شستشوی فرش در منزل خود نترسید!

همچنین گاه پیش می آید که به دلایل متعددی بخشی از فرش دچار لک شده و نیازی نباشد تمامی آن شسته شود؛ در این موارد اگر بلد نباشیم چگونه آلودگی را از بین ببریم، مجبور می شویم تمامی فرش را به دست متخصصان قالیشوی، بشوریم و بی دلیل هم هزینه صرف کنیم و هم از طول عمر فرش خود بکاهیم.

از همین رو است که می گوییم اگر کمی تحقیق کنیم و شست و شوی فرش در منزل را با بهترین مواد شوینده فرش یاد بگیریم، می توانیم فرش های خود را برای مدت طولانی استفاده کرده و از زیبایی آن لذت ببریم.

شاید اکنون در ذهن خود بگویید مگر هنوز هم می شود برای شستن فرش این کار را به قالیشویی واگذار نکرد و در منزل اقدام به این کار کرد؟ آن هم در خانه هایی که عموما فاقد حیاط هستند و متراژهای کمی دارند؟ باید بگوییم بله.

شست و شوی فرش در خانه با مواد شوینده فرش، همچنان ممکن است و شما می توانید با کمک بهترین مواد شوینده فرش، فرش های خود را تمیز کنید. اگر شما هم قصد دارید فرش های خود را در منزل بشویید، با ادامه گزارش با ما همراه باشید تا ساز و کارهای آن را به شما آموزش دهیم.

انتخاب مواد شوینده در شست و شوی فرش در منزل

اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید به تمیز کردن فرش خود در منزل بپردازید، باید بگوییم ابتدا میبایست تعیین کنید فرش شما دستباف است یا ماشینی زیرا حتما می دانید فرش دستباف و ماشینی با هم تفاوت های جدی دارند و نمی توان برای نحوه شستن آن ها به یک شکل عمل کرد.

از همین رو می خواهیم ادامه مباحث خود را به دو دسته بهترین شوینده فرش ماشینی و بهترین شوینده فرش دستباف تقسیم کنیم.

شست و شوی فرش دستباف

حتما می دانید یکی از مواردی که هنگام شستشوی فرش دستباف باید مورد توجه قرار دهید آن است که نحوه شست و شو باید به گونه ای باشد که فرش شما رنگ پس ندهد زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، زیبایی فرش شما تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل رو به رو می شوید.

نکته مهم دیگری که حتما باید هنگام تمیز کردن فرش به آن توجه شود این است که فرش دستباف خود را حتما با آب سرد بشویید. بسیاری از افراد بر این باورند که شست و شوی فرش دستباف با آب داغ می تواند سبب شود فرش بهتر تمیز شود اما باید بگوییم این امر هم رنگ فرش را از بین می برد و هم می تواند طول عمل آن را کم کند.

از طرف دیگر باید تاکید کنیم مواد قلیایی برای شستن فرش مانند سم عمل می کند و مشکلات جدی به وجود می آورد؛ از همین رو بهتر است موادی چون پودر دست، پودر صابون یا مایع ظرفشویی را به عنوان بهترین شوینده های فرش دستباف مورد استفاده قرار دهید.

شست و شوی فرش ماشینی

در ابتدا باید این نکته را مورد بررسی قرار دهید که آیا فرش شما رنگ پس می دهد یا خیر. اگر فرشتان رنگ پس می دهد حتما باید آن را به دست متخصصان بسپارید و این نکته را به آنها اعلام کنید تا برای آن که فرشتان دچار مشکل نشود، برنامه ریزی کنند.

فرش ماشینی نیاز به آبی با درجه ولرم دارد و اگر این امر جدی گرفته نشود ممکن است با مشکلات جدی رو به رو گردد. پس همواره توجه داشته باشید هنگام شستشوی فرش ماشینی دمای آب را ولرم نگه دارید.

بهترین مواد شوینده برای فرش کدامند؟

اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید که بهترین مواد شوینده برای فرش دستباف و بهترین مواد شوینده برای فرش ماشینی کدام است، باید به شما بگوییم که هر دوی این فرش ها به یک شکل شسته می شوند و تفاوت آنچنانی برای آنها وجود ندارد.

در واقع شما باید توجه داشته باشید که بهترین ماده شوینده فرش، عموما قابلیت های اسیدی دارند نه قلیایی. پس بهتر است به سراغ موادی بروید که با این امر همسو هستند.

از سوی دیگر توجه کنید که بهترین شوینده فرش، همان شامپوهای فرشی هستند که مخصوص شست و شوی فرش تهیه شده اند و با ویژگی های فرش شما همخوانی دارند.

در پایان در پایان می خواهیم توجه شما را به اهمیت شست و شوی فرش جلب نمایید و این تذکر با به شما بدهیم اگر به جای استفاده از بهترین مواد شوینده فرش، موادی متفرقه استفاده کنید، ممکن است برای همیشه فرش خود را از دست بدهید و نتوانید به هیچ وجه از آن استفاده نمایید.

بوگاتی دیوو 2019 رونمایی شد!

ابرخودروی جدید بوگاتی با نام دیوو، در فستیوال پبل بیچ  معرفی شد. این محصول، گران‌تر از بوگاتی شیرون است و حدود ۶ میلیون دلار قیمت دارد.

در هفته‌های گذشته، خودرویی شبیه به بوگاتی شیرون در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ دیده شد. از همان‌زمان، گمانه‌زنی‌ها برای عرضه‌ی محصول جدید بوگاتی بر اساس پلت‌فرم شیرون، بالا گرفت و در نهایت، رسما اعلام شد که این ابرخودروی تازه، دیوو (Divo) نام دارد.

Bugatti Divo

هرچند که مطابق پیش‌بینی‌ها، پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی دیوو، تفاوت خاصی با شیرون ندارند؛ اما به دلیل بهینه‌سازی‌های متعدد در محصول جدید بوگاتی و چهره‌ی مدرن دیوو، می‌توان رونمایی این مدل را، یکی از بااهمیت‌ترین اتفاقات خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دانست. این رویداد، حتی فستیوال پبل بیچ کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داد تا رونمایی لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه 911 گولد، به حاشیه رانده شود.

Bugatti Divo

از زمانی که بوگاتی با مدل‌های ویرون و شیرون با نهایت سرعت‌ بالای ۴۰۰ کیلومتر و شتاب‌گیری باورنکردنی، خبرساز شد؛ همواره با یک چالش بزرگ روبرو بود. ابرخودروهای این برند فرانسوی تحت مالکیت فولکس واگن آلمان، به دلایلی مثل وزن بالا، از نظر فرمان‌پذیری در پیچ‌های تند و رکوردزنی در پیست‌های مشهور دنیا، با ضعف‌هایی روبرو بودند. بر اساس اعلام رسمی مهندسان بوگاتی، دیوو با هدف بهبود فرمان‌پذیری ساخته شده است.

Bugatti Divo

با نگاه به نمای روبرو، متوجه می‌شویم تنها شباهت دیوو با شیرون و ویرون، به جلوپنجره‌ی سنتی این ابرخودرو خلاصه می‌شود و در دیگر اجزاء، تحولی مهم روی داده است. از نمای جانبی هم، حالت C شکل بدنه، باریک‌تر از قبل ارائه می‌شود تا هدایت هوا و شرایط آیرودینامیک، بهبود یابد. نور اصلی، برای اولین بار، بدون کاسه چراغ و به صورت تمام LED با حالتی عمودی ارائه شده است، ضمن اینکه گستردگی کم‌نظیری برای هدایت هوا در داخل سپر، وجود دارد. این شرایط، برای شیرون فراهم نبود و مطمئنا نقش بسیار مهمی در کاهش حرارت پیشرانه‌ی بوگاتی، خواهد داشت.

Bugatti Divo

گفته می‌شود که مهندسان سازمان فضای امریکا (ناسا) در طراحی سقف دیوو همکاری داشته‌اند تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک، هدایت هوای موردنیاز پیشرانه نیز، انجام شود. بال عقب هم، ۲۳ درصد پهنای بیشتری نسبت به نمونه‌ی استفاده شده در شیرون دارد. این بخش، علاوه بر تامین نیروی عمود بر سطح، نقش مهمی در ترمزگیری و ایجاد گرانش باورنکردنی ۱.۶g بازی می‌کند. در مجموع، نیروی عمود بر انتهای بدنه‌ی بوگاتی دیوو، ۹۰ کیلوگرم بیشتر از شیرون خواهد بود؛ در حالی‌که آیرودنامیک، ترمزگیری و خنک‌کاری بهتری هم فراهم خواهد کرد.

Bugatti Divo

منتقدان بوگاتی، همواره از وزن بالای ویرون و شیرون، ایراد می‌گرفتند؛ چراکه از دیدگاه آن‌ها، خودرویی با وزن بیشتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم، حتی با داشتن پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخار هم نمی‌تواند مانورپذیری ایده‌آلی داشته باشد. شاید به همین دلیل، به لطف جایگزینی فیبرکربن با مواد مختلف در دیوو، این محصول به ۳۵ کیلوگرم وزن کمتر در مقایسه با شیرون رسیده است. جدیدترین محصول بوگاتی، حالا ۱۹۹۶ کیلوگرم، وزن خالص دارد.

Bugatti Divo

شاید کاهش وزن ۳۵ کیلوگرمی در نگاه اول، چندان با اهمیت نباشد اما این فاکتور مهم، همراه با دیگر بهینه‌سازی‌های دیوو باعث شده است تا ابرخودروی جدید بوگاتی، یک دور از  پیست ناردو را، ۸ ثانیه زودتر از شیرون، کامل کند. جالب است بدانید، هر دو محصول اخیر بوگاتی ازهمان پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش W استفاده می‌کنند؛ اما نهایت سرعت دیوو به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. فراموش نکنیم، با وجود اینکه شیرون می‌تواند با نهایت سرعت ۴۲۰ کیلومتر برساعت، حرکت کند؛ ۸ ثانیه کندتر از دیوو، در پیست ناردو عمل کرده است. با این اوصاف، می‌توان مطمئن بود که ارتقاء آیرودینامیک و کاهش وزن دیوو، نقش مهمی در بهبودشتاب‌گیری این ابرخودرو دارند.

Bugatti Divo

قیمت نهایی هر دستگاه بوگاتی دیوو در نسخه‌ی پایه و قبل از شخصی‌سازی، ۵ میلیون یورو (معادل ۵.۸ میلیون دلار) اعلام شده است که طبیعتا با تجهیزات اضافی، بیش از ۶ میلیون دلار خواهد بود. این محصول، به تعداد محدود ۴۰ دستگاه تولید خواهد شد و طبق عادت سال‌های اخیر بوگاتی، پیش از رونمایی نهایی، تماما پیش‌فروش شده است.

https://www.zoomit.ir/2018/8/25/285929/bugatti-divo-revealed/