همیشه نیازی نیست برای شستشوی مبل و فرش خود به قالیشویی ها مراجعه نمایید. کافی است ترفندهایی در زمینه شستشوی مبل در منزل و شسستشوی فرش در منزل را بدانید و در کاهش هزینه های خود بکوشید!
ترفند هایی برای شستشوی فرش در منزل:
اگر تصمیم به شستشوی فرش در منزل خود دارید بهتر است بگوییم می توانید خاطرات زیبای دوران کودکی را برای خود تداعی کنید. با پهن کردن فرش های خود در حیاط منزل و پارکینک می توانید به شستشوی فرش خود بپردازید که لازم است نکاتی را در این زمینه رعایت نمایید:
توجه کنید: در صورتی که هر گونه لکه غیر قابل پاک شدن، پارگی، بیدزدگی، فرسودگی ریشه فرش و … را مشاهده کردید هیچگاه به شستشوی فرش در منزل اقدام ننمایید و سریعا با قالیشویی های معتبر تماس حاصل کنید.
ترفندهایی برای شستشوی مبل در منزل:
اگه شما از دسته افرادی می باشید که دارای کودکی خردسال و یا حیوان خانگی می باشید نیازی نیست که همیشه برای شستن مبل های خود به مبل شویی مراجعه نمایید بلکه با آموختن چند ترفند زیر می توانید به شستشوی مبل در منزل خود بپردازید.
از جمله لکه هایی که ممکن است روزانه با آن درگیر شویم می توان به موارد زیر اشاره نماییم:
به خاطر داشته باشید هر چند وقت یکبار به شستشوی مبل در منزل بپردازید که برای این کار می توانید با توجه به جنس پارچه مبلی خود و همچنین دستور العمل شستشوی مبل که در پشت مبل قرار دارد به این امر اقدام نمایید.
چند روش برای از بین بردن لکه مبل در منزل
به چه قالیشویی هایی برای شستشوی مبل و فرش باید اعتماد کنیم؟
هر ساله اتحادیه صنف قالیشویی های تهران لیستی مبنی بر قالیشویی های معتبر و مجاز را انتشار می دهد. در اولین قدم می توانید با مشاهده این لیست قالیشویی معتبر و مجاز را مشاهده کنید.
ولی این کافی نیست: متاسفانه کارخانه های قالیشویی غیرمجاز آنقدر زیاد شده اند که در برخی موارد می توان نام آنها را در لیست هرساله اتحادیه قالیشویی ها مشاهده کرد.
بهترین روش که در این زمینه وجود دارد استفاده از پلتفرم های شرکت های خدماتی است. در این پلتفرم ها می توانید انواع شرکت های خدماتی که در زمینه های مختلف مثل نظافت منزل، قالیشویی و… هستند را مقایسه کنید.
بزرگترین ویژگلی های این پلتفرمها امتیاز دهی به شرکت های خدمات است. اشخاص یا شرکت هایی که از خدمات استفاده کردند به آن خدمت امتیاز می دهند و شما با در نظر گرفتن امتیازات و از همه بهتر نظرات کاربران می توانید بهترین شرکت خدماتی را انتخاب کنید.
در صورتی که قادر به شستشوی مبل در منزل نمی باشید می توانید با قالیشویی های مجاز تماس بگیرید و از آن ها درخواست نمایید تا این امر را در منزل شما اجرا نمایند.
ما علاقه مندان به خودرو، از حقایق و اطلاعات جدید در مورد دنیای خودرو استقبال می کنیم. بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد که کسی از طرفداران دنیای اتومبیل ها باشد اما مثلا نحوه عملکرد موتور هیچ جذابیتی برایش نداشته باشد. هر چند آنچه که قرار است در مطلب امروز براتان تعریف کنیم، اطلاعاتی بامزه ترند! به عبارتی هر آنچه را که در ادامه می خوانید، خوراکِ تعریف و یکه تازی در جوار دوستان هستند. پس خواهشمندیم دقتتان را بالا ببرید زیرا که بعدا نیازمند فشار بر حافظه تان جهت بازگو کردن آنها خواهید بود.
در شروع خاطرنشان می کنیم که ما این 10 حقیقت را به شکل کاملا درست از حیث اطلاعاتی و آماری برایتان تعریف می کنیم و قضاوت و علت دلایل و توضیحات بیشتر آن را به خودتان می سپاریم.
یک نمونه مناسب را در همین جا با همدیگر بررسی می کنیم تا منظور را بهتر برسانیم:
"۷۵ درصد خودروهای رولزرویسی که در طول تاریخ تولید شده اند، همچنان در خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرند"
بسیار خوب، اولین چیزی که به ذهن می رسد کیفیت فوق العاده بالا و مهندسی دقیق و همچنین ارزشمندی برند رولزرویس است که تمامی این دلایل نه تنها صد در صد درست اند، بلکه زبانزد خاص و عام اند. اما از طرفی علت نهان دیگری نیز وجود دارد و آن این است که مالکان رولزرویس همواره از خودرویشان استفاده نمی کنند و معمولاً به عنوان خودروی روزمره هیچگاه رانده نمی شود. خلاصه ی این مقدمه طولانی: ما اینجا با شما از آمار و اطلاعات دقیق صحبت میکنیم. علت و سبک سنگین کردن و قضاوت و نظر دادن بر عهده شما.
برایتان جالب خواهد بود وقتی متوجه شوید که تاکنون، هرچه درمورد اختراع خودرو شنیده اید، به نوعی مصادره کردن زحمات فراوان دیگران بوده است! در حقیقت خودرو به معنی واقعی آن، یعنی وسیله ای که حرکت اش از خودش باشد (در مقایسه با گاری و کالسکه!) ، اولین بار به کمک بخار، توسط نیکلاس جوزف کوگنو، در سال ۱۷۶۹ اختراع شد. از آن مهم تر، همانطور که بهتر می دانید یک خودرو متشکل از اجزای مختلفی است که هر یک توسط افراد متفاوتی ابداع شده اند. در کنار همه این موارد، این مورد را هم اضافه کنید که اولین موتور احتراق داخلی در جهان نیز توسط ژوزف نیپس در سال ۱۸۰۷ اختراع شد.
سوال، پس دقیقا آقای بنز چه کرد؟ آنچه که کارل بنز در سال ۱۸۸۶ انجام داد این بود که تمامی اختراعات را در کنار یکدیگر کمی منسجم تر و به شکل امروزی تر قرار داد و از آن مهمتر برای اولین بار این اختراع را به ثبت رساند! (یادتان باشد که اگر اختراعی داشتید، پیش از هرچیزی ثبت اش کنید!)
علاقه وافر ما به خودرو ها، تسهیل کردن روند زندگی و روزمرگی، نتیجه شان می شود ترافیک های روزانه ای که می بینید. یک لحظه تصور کنید و با یک نسبت تناسب ساده در نظر بگیرید که اگر قرار بود خودروها همواره مورد استفاده قرار میگرفتند نه اینکه ۹۵ درصد طول عمر خودشان را پارک باشند، آن وقت چه اتفاقی برای ترافیک می افتاد؟
نتیجهای که میگیریم این نباید باشد که کمتر از خودروها استفاده کنیم. خیر قضیه تا همینجای کار نیز عیب دارد! به طور میانگین در دنیا، خودرو ها بیشتر از این که فرسوده و خراب شوند، با پیری از بین می روند. نه استفاده زیاد. در هر صورت چه بخواهیم چه نخواهیم، این واقعیت نشان از آن دارد که در آینده، دنیا ما را محکوم میکند که به شکل اشتراکی و بهینه تر از خودرو ها استفاده کنیم. بخصوص در کشور ما، علی الخصوص در پایتخت، تک سرنشینی نیازمند پرداخت و فرهنگ سازیِ فراوانی دارد.
رلف تیتور با وجود آنکه از سن ۵ سالگی بینایی خود را از دست داد اما همواره یک مخترع پرطرفدار بود. اولین خدمت او پس از فارغ التحصیلی با مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه پنسیلوانیا در مورد روتورهای توربین بخار استفاده شده در ناوشکن های قایقرانی نیروی دریایی بود. بعدها او به رئیس بزرگ تولید کننده قطعات خودرو تبدیل شد.
داستان اختراع کروز کنترل نیز به مسافرت او با وکیلش برمی گردد. زمانی که آنها با تمرکز در حال صحبت و مذاکره در حین سفرشان بودند، کم و زیاد شدن سرعت خودرو ظاهرا آنقدری روی مغز آقای تیتور راه رفت که پس از آن سفر، روی پدیده ای که امروزه با نام کروز کنترل می شناسیم شروع به کار کرد و خیلی زود آن را اختراع نمود.
در حقیقت این مورد موضوعی است که اکثریت از آن آگاه هستند. اما دو دلیل برای ذکر آن در این لیست وجود دارد. دلیل اول این است که کمربند ایمنی سه نقطه ای، اختراعی بسیار مهم و هوشمندانه بود. در واقع این موضوع را می توان تا این اندازه بسط داد که یکی از مهمترین اختراعاتِ کل جهانِ خودرو محسوب می شود.
همین قدر بگوییم که کمربند های سه نقطه ای در ایمنیِ خودروها تحولی را به وجود آوردند تا آنجا که به طور آماری، هر ۶ ثانیه جان یک نفر را نجات می دهند. دلیل بعدی به نوعی طرفداری شخصی از این خودروساز است. چرا که ولوو این اختراع خود را هیچ گاه ثبت نکرد و در واقع راه را برای سایر خودرو سازان باز گذاشت که از این ابداع استفاده کنند. ولوو برای ایمنی خودروهای دنیا خدمت های فراوان کرده است!
جالب است بدانید که چرخ ها ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد اختراع شده اند. مکان اختراع نیز به محدوده بین النهرین بر می گردد. اما این قسمت هیجان انگیز ماجرا نیست. قسمت جالب داستان از این قرار است که در واقع هیچ کسی نمی داند که چرخ ها برای چه اختراع شده بودند.
چرخ ها برای اولین بار در راستای استفاده در کوزه گری ساخته شدند. سپس بیش از ۳۰۰ سال طول کشید تا اولین بار بشر آن را در حمل و نقل و ارابه ها بکار ببرد.
ربطی ندارد اما جالب است بدانید که بشر سال ها قبل از اختراع چرخ، شمع، فلوت و نوشیدنی های الکلی را به وجود آورد!
اینکه خودرو از 30000 قطعه مختلف ساخته شده خیلی جای تعجب ندارد و انتظاری غیر از آن هم نمی توان داشت. اما این نکته زمانی شگفت انگیز می شود وقتی تصور کنیم که 30 هزار عضو چطور منسجم و هماهنگ با هم کار می کنند! واقعا جای شگفت دارد وقتی که همه ما، به محصولی متشکل از این تعداد جزء مختلف اعتماد کامل می کنیم و انتظار عملکرد درست از آنها داریم. روز به روز هم خودرو ها قابل اعتماد تر می شوند.
از اجزای اصلی نظیر موتور ، گیربکس، تعلیق و ... فاکتور بگیرید. سپس خواهید دید بدون آنها همچنان یک اتومبیل سیستمی بسیار شلوغ و پیچیده است.
با گذشت زمان، خودرو ها با پیشرفت شان، بیشتر به سیستم های الکتریکی و کامپیوتری وابسته می شوند. به طور میانگین یک خودروی معمولی، حدود ۲۵ کیلوگرم تنها سیمِ مسی دارد. دقت کنید که داستان خودروهای لوکس کاملاً متفاوت است و وقتی آنها را بررسی می کنیم به ارقام چندین برابری می رسیم. همچنین حساب خودروهای الکتریکی نیز خودتان بهتر می دانید که کاملا جداست. این در حالی است که تا اواخر دهه 40 میلادی خودرو ها مجموعا ۵۰ تکه سیمِ جدا داشتند که طول آنها با ارفاق هم به 40 متر نمی رسید. و اکنون صحبت کیلومتر است.
در آمریکا در سال 1973 قوانین تثبیت شده، سرعت بزرگراه ها را به 55 مایل بر ساعت (88 کیلومتر بر ساعت) محدود کردند. احتمالا شما هم پیش خود فکر می کنید که مهندسین راه، ضرایب اصطکاک و ایمنی و شرایط مختص جاده ها را در نظر گرفته اند و حداکثر سرعتی که اطمینان در آن تضمین شده است را به عنوان محدودیت سرعت برگزیده اند. اما داستان از قرارِ دیگری است. ظاهرا سرعت مجاز و مطمئنِ مهندسین، رقمی به مراتب بالا تر از 88 کیلومتر بر ساعت است. داستان خبر از ورود سازمان محیط زیست به این ماجرا دارد. یعنی محیط زیست به دلیل بهینه کردن میزان آلودگیِ خودرو ها اجازه ی سریع تر رفتن اتومبیل ها را نمی دهد.
در گذشته نزدیک، با کاهش آلودگی خودرو ها، شاهد افزایش سرعت مجاز در برخی بزرگراه های آمریکا بوده ایم. تعداد اندکی به 65 و در تگزاس چند اتوبان به 85 مایل بر ساعت (حدود 137 کیلومتر بر ساعت) افزایش پیدا کرده اند.
آمار نشان می دهد که بطور میانگین هر انسانی، دقت کنید که این عدد مربوط به همه است، چه آنهایی که راننده اند چه آنهایی که هیچوقت پشت فرمان نمی نشینند، هر 18 سال یکبار سهمیه ی تصادف دارند! این عدد از صنعت بیمه آمریکا برای مردم این کشور اعلام شده. در واقع مردم دنیا بطور متوسط، دست کم 4 بار تصادف را در طول عمر خود تجربه خواهند کرد. این موضوع دیگر کلیشه ای شده که در کشور ما قطعا اعداد تصادف بیشتر از نُرم جهانی است.
شاید با خود فکر کنید که هر 18 سال یک تصادف در مجموع حرف مضخرفی به نظر میاید، با شما موافقم. اما ای کاش همینطور بود! متاسفانه این آمار درست اند. همانطوری که تمام آمار مربوط به تصادف به دلیل استفاده از تلفن همراه، یا میزان چند برابریِ تصادف در شب و یا آمار بیشتر تصادفات در ساعات شلوغی و ... همگی درست بوده و هستند. در اینجا لازم است یک داده ی دیگری را نیز با هم بررسی کنیم.
نسبتِ احتمال مرگ و میر در یک تصادف، 1 به 5000 است. اکنون می توان این دو موضوع را جمع کرد و خاطرمان کمی آسوده تر شود. هرچند باز یادآوری می کنیم که این ها آمارِ تصادفات کشور آمریکا هستند و امنیت خودرو ها و کلا شرایط موجود در کشور ما، اعداد را غم انگیزتر می کنند.
متاسفانه هرچه جلوتر می رویم، با وجود آنکه خودرو ها بسیار ایمن تر می شوند، تجهیزات و امکاناتِ ایمنی نیز افزایش می یابند، اما فرهنگ رانندگی و مسائلی که به شخص راننده بستگی دارد روز به روز بد تر می شود. و اگر آمار تصادف به مرور زمان کمتر می گردد به هیچ عنوان ریشه در راننده ها ندارد. این خودرو ها هستند که تلاش بیشتر می کنند.
جالب است بدانید زمانی رادیو در خودرو ها ممنوع بود و به نوعی عامل حادثه محسوب می شد. در حال حاضر رادیو که رادیوست، انواع و اقسام مدیا و رسانه در خودرو ها یافت می شوند اما همچنان تلفن همراه یکی از دلایل اصلی حادثه با خودرو و تصادفات است.
اولین تصادف دنیا با خودرو به شکل احمقانه ای اتفاق افتاد. جان ویلیام لمبرت، وسیله نقلیه تک سیلندر بنزینی ای را ساخت، سپس با آن شروع به حرکت کرد. این خودرو می توانست حداکثر سرعتی معادل 8 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. که ظاهرا در همان هم موفق نبود. چرخ خودروی آقای لمبرت به ریشه ی درختی برخورد کرد و خودروی زیبایش واژگون شد و بدین ترتیب اولین تصادف دنیا، 128 سال پیش، با تنها چند کیلومتر بر ساعت که اتفاقا بسیار هم خطرناک بود، به وقوع پیوست.
بدون شک می توان شکوه و عظمت را در معماری موزه ها، مکان های مذهبی، کلیسا ها به وفور تماشا کرد که سرچشمه این زیبایی و جلال به هنر پیشین گچبری می رسد و حتی در زمان هخامنشیان و ساسانیان نیز از این هنر بی بهره نمی ماندند و برای تزئین دیوار ها در اشکال مختلف از آن استفاده می کردند و تا امروز این هنرنمایی همچنان مورد استقبال اکثر معماران داخلی و خارجی می باشد که با استفاده از ترفندها و اشکال مدرن تر این زیبایی را به رخ می کشند.
در این صفحه از نکت قصد داریم نمونه هایی از گچبری های فوق العاده زیبا و تاریخی را که امروزه برای مراقبت از این آثار تلاش های بسیاری صورت می پذیرد و همچنین معماران امروزی و تولیدکنندگان محصولات جدید در صنعت ساختمان سازی از طرح های این آثار بسیار ایده می گیرند، در قالب تصویر به نمایش بگذاریم.
حتما بخوانید: برای اقدام به گچبری و اطلاع از قیمت ها کلیک نمایید.
نکته قابل توجه این است که از زمان های قدیم نیز قبل از اقدام به گچبری، اقدام به گچکاری ساختمان می شد؛ گچکاری ساختمان یکی از مهمترین امور در زمینه ساختمان سازی می باشد که می بایست توسط گچکار حرفه ای مجرب انجام پذیرد. بسیاری از گچبری های تاریخی از سالیان دور هنوز وجود دارند که به دلیل زیر بنای مناسب و مهارت استادکار هنوز زیبا و چشم انداز می باشند.
برای اقدام به گچکاری ساختمان کلیک نمایید.
ممکن است کمی دور از ذهن به نظر برسد اما در واقع هنگامی که به چگونگی تغییرات زمین از زمان انسانهای اولیه در آفریقا فکر کینم زیاد غیر منطقی به نظر نخواهد آمد. در طول زندگی گونهی ما انسانها برینجیا را دیدهایم که آسیا و شمال آمریکا را به هم وصل میکرد اما اکنون ناپدید شده است و همچنین قدم گذاشتن انسان بر روی ماه را دیدهایم. برای کسانی که قادر به تماشای ویدیو نیستند برخی از اتفاقات مهمی که رخ خواهند داد اینها میباشند:
• خطای Y2K را در سال ۱۰۰۰۰ فراموش کنید چرا که دستگاههای ما دچار خطای Y10K خواهند شد. درحال حاضر تمام نرمافزارهای ما سال را با ۴ رقم نشان میدهند بنابراین زمانی که به سال ۱۰۰۰۰ برسیم تکنولوژی قادر به کد کردن روزها نخواهد بود.
• اگر روند جهانی شدن کنونی ادامه یابد تمام صفات ژنتیکی انسانی همچون رنگ مو و پوست به طور یکسانی در سراسر دنیا توزیع میشوند و تفاوتهای متناسب با منطقه وجود نخواهد داشت
سال ۵۰۰۰۰
• تمام زبانهای امروزی در سال ۲۰۰۰۰ غیرقابل تشخیص خواهند بود و در سال ۵۰۰۰۰ زمین نیز متفاوت به نظر خواهد رسید. آبشار نیاگارا به کاملا از بین رفته و تبدیل به یک دریاچهی عظیم خواهد شد.
• زمین نیز به یک دورهی یخبندان دیگر وارد خواهد شد.
سال ۱۰۰۰۰۰
• تمام ستارگان و صورتهای فلکی قابل مشاهده از زمین کاملا متفاوت خواهند بود.
• اگر توانسته باشیم به مریخ سفر کنیم تا این سال توانستهایم آن را زمینی سازی کنیم.
سال ۵۰۰۰۰۰
• احتمالا یک شهاب سنگ به قطر یک کیلومتر به زمین برخورد خواهد کرد مگر آنکه جلوی آن را به گونهای بگیریم.
سال ۱ میلیون
• در این زمان زمین انفجارهای شدید آتشفشانی را تجربه خواهد کرد که قادرند ۳۲۰۰ کیلومتر مربع خاکستر را به جو زمین وارد کنند. این انفجار مشابه با انفجار عظیم توبا است که تقریبا نسل انسان را در ۷۵۰۰۰ سال پیش منقرض کرد.
• ستارهی نزدیک ابط الجوزا به یک ابرنواختر تبدیل شده که حتی در طول روز نیز کاملا از روی زمین قابل مشاهده خواهد بود.
سال ۲ میلیون
• اگر انسانها به سیارت مختلفی رفته باشند در این زمان به گونههایی کاملا متفاوت که با محیط سیارهی خود سازگار شدهاند تبدیل شدهاند. آنها ممکن است از گونههای انسانی دیگر در سایر سیارات بی خبر باشند.
• گرند کانیون دچار فرسایش شده و به یک درهی بزرگتر تبدیل میشود.
سال ۵۰ میلیون
• آفریقا با اوراسیا برخورد کرده، دریای مدیترانه را از بین میبرد و رشتهکوهی جدید که امکان دارد کوهی بلندتر از اورست داشته باشد تولید میشود.
سال ۲۵۰ میلیون
• در این دوره تمام قارهها بر روی زمین باهم ادغام شده و به یک ابرقاره تبدیل میشوند.
سالهای ۵۰۰-۶۰۰ میلیون
• یک انفجار اشعهی گامای کشنده در فاصلهی ۶۵۰۰ سال نوری از زمین رخ خواهد داد که آغازگر یک انقراض دستهجمعی خواهد بود.
• درخشش روبه افزایش خورشید از حرکت صفحات تکتونیکی جلوگیری خواهد کرد و سطح کربن دی اکسید در اتمسفر به شدت کاهش مییابد. فتوسنتز C3 دیگر امکانپذیر نبوده و ۹۹ درصد زندگی کنونی گیاهی زمین خواهد مرد.
سال ۱ میلیارد
• این سال هایی است که زمین از بین میرود نه با یک انفجار بلکه… بهتر است ویدیو را ببینید تا بفهمید این اتفاق چگونه میافتد.
فقط اضافه می شود که سورپرایزهای بسیاری در طول تاریخ زمین رخ داده است و بدون شک سورپرایزهای بیشتری نیز رخ خواهند داد. بنابراین این فقط یک سری اتفاقات است که تا سال یک میلیارد میتواند رخ دهد. پس از مشاهدهی این ویدیو احساسی مشابه با FOMO(اختلال ترس از دست دادن) را تجربه خواهید کرد.
ترجمه: معصومه رحیمی/ سایت علمی بیگ بنگ
منبع: sciencealert.com
پس بنا بر دلایل زیر می توان گفت قیمت نقاشی ساختمان می تواند متفاوت باشد:
توجه داشته باشید که هر چقدر میزان لایه های رنگ ساختمان بیشتر باشد قیمت نقاشی ساختمان افرایش می یابد اما در نهایت کاری با کیفیت تحویل خواهید گرفت و تا 6 الی 7 سال از نقاشی مجدد منزل خود و همچنین بود بد رنگ خلاص خواهید شد.
قیمت بهترین قالیشویی های تهران
یکی دیگر از خدمات منزل که همه ما به طور متوسط سالی یکبار اقدام به اجرای آن می نماییم شستشوی فرش می باشد. احتمالا شما هم تجربه بدی برای انتخاب قالیشویی داشته اید که در نهایت یا از کیفیت شستشوی فرش های خود راضی نبوده اید و یا از قیمت شستشوی فرش.
هر ساله به خصوص در روزهای پایانی سال تراکت هایی در سطح شهر با عنوان پایین ترین قیمت شستشوی فرش مواجه خواهید شد که به شما می گوییم هیچگاه به آن ها اعتماد نکنید و بخاطر پرداخت قیمت کمتر به کیفیت فرش های خود آسیب نرسانید.
قیمت شستشوی فرش نیز بسته به موارد زیر می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی قیمت قالیشویی بر حسب متراژ از طرف صنف قالیشویی تصویب می گردد و به اطلاع کارخانه های قالیشویی می رسد.
اما عواملی که در قیمت شستشوی فرش تاثیر گذار می باشد عبارتند از:
نکته قابل توجه: سعی کنید هنگام کثیف شدن فرش های خود بر اثر هر گونه لکه، آن را برطرف نمایید تا به بافت فرش شما در طول مدت زمان اقدام به قالیشویی آسیبی وارد نگردد.
خدمات منزل: برسی محاسبه قیمت شیشه بری ساختمان
از دیگر خدمات منزل که ممکن است هر لحظه به آن نیازمند باشیم شیشه بری ساختمان می باشد.
قیمت شیشه بری ممکن است بنا به دلایلی که ذکر خواهیم کرد متفاوت باشد؛ پس توجه داشته باشید که هنگام اقدام به این امر یک شیشه بر ماهر و منصف را برگزینید و اقدام نمایید به خصوص زمانی که خانه ای نوساز دارید و می خواهید همه پنجره ها، درب ها و حتی راه پله ها شیشه بیاندازید.
عوامل مختلف در تفاوت قیمت شیشه بری:
به دو نکته مهم توجه نمایید:
انواع شیشه و آینه بر اساس رنگ و سایز
روش محاسبه قیمت شیشه بری:
نیز به صورت جداگانه محاسبه می گردند پس به این سه دلیل برای قیمت شیشه بری از ابتدا به توافق برسید.