صندلی

مطالب مربوط به صندلی

صندلی

مطالب مربوط به صندلی

انواع چرم برای استفاده در در چرمی و آکوستیک درب

در تمامی محصولات در چرمی طبیعی از دوخت بالا (عکس اصلی) استفاده می شود.

این نوع دوخت برای در چرمی بهترین روش برای پایداری و کیفیت کار استفاده می شود تا بتواند بیشترین عمر را برای چرم درب داشته باشد.

این نوع دوخت در وسایل زیر قابل استفاده هستند.

  • دیوارهای ویژگی

  • میز پذیرش

  • درج مبلمان

  • پانل های چرم و درب

از بافت های مختلفی برای در چرمی یا دیوار ها استفاده می شود. می توان گفت که هر کدام کاربردهای خود را دارند.

برای مثال چاپ یا دوخت لوگو شرکت شما روی برخی از چرم ها مناسب نیستند. با انتخاب درست چرم می توان دوختی بسیار شیک روی درب چرمی طراحی کرد که این کار به تجربه سازنده درب بستگی زیادی خواهد داشت.

چرم های بازیافت شده

چرم درب را می توان نسبت به نیاز شما و کاربر آن استفاده کرد. اکثر چرم های استفاده شده روی درب و یا دیوارها بازیافت شده ولی طبیعی هستند. انتخاب چرم درب نسبت به نیاز و نوع استفاده آن در هزینه های شما تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی می تواند تا 30 درصد هزینه های شما را کاهش دهد.

چرم در آکوستیک درب !

درب آکوستیک عایق بسیار مناسبی برای صدا و حرارت است. امروزه در زمان آکوستیک کردن درب از روکش چرم هم برای این نوع درب ها استفاده می شود.

چرم درب آکوستیک می تواند زیبایی همراه با عایث صدا و حرارتی به شما هدیه بدهد. با این کار شما یک تیر و چند نشان را زدین.

از پنل های مختلفی برا آکوستیک درب استفاده می شود که این مورد هم نسبت به نوع استفاده و مکان استفاده درب آکوستیک بستگی دارد.

در آکوستیک در سالنهای آمفی تئاتر، سالنهای نمایش، سینماها و درب اتاق مدیرت استفاده زیادی می شوند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه


لوله بازکنیچاه و فاضلاب یکی از مهمترین قسمت های یک ساختمان محسوب می گردد که همه ما روزانه به صورت غیر مستقیم از آن ها استفاده می کنیم. بسیاری از ساختمان های قدیمی و جدید در سطح شهر وجود دارند که بر اثر فرسودگی ساختمان و یا به دلیل گرفتگی و یا عدم رعایت استاندارد های لازم با مشکل لوله بازکنی و تخلیه چاه مواجه می شوند. رسیدگی و تعمیر چاه و لوله های فاضلاب بخش مهمی در این امر می باشد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

علل گرفتگی چاه و لوله فاضلاب

  1. یکی از علل بارز در گرفتگی چاه و لوله های فاضلاب، وجود یک شئ بزرگ همچون پارچه، دستمال، اشیای فلزی و … می باشد
  2. انباشته شدن چربی غذاها در راه آب
  3. قدیمی بودن چاه و لوله کشی ساختمان و فرسودگی آن
  4. رعایت نکردن استاندارد های لازم در زمینه چاه و فاضلاب هنگام ساخت و ساز ساختمان های نوساز

اقدامات لازم هنگام گرفتگی چاه و لوله فاضلاب

زمانی که به هر دلیلی چاه و یا لوله های ساختمان می گیرد باعث ایجاد بوی بد در خانه، محل کار و یا راه پله ها می شود؛ اولین راهی که ابتدا به ذهن شما می رسد این است که محل گرفتگی را بیابید و با لوله بازکنی و یا تخلیه چاه تماس بگیرید! حرفه لوله بازکنی و تخلیه چاه جز کارهای فنی و مهندسی محسوب می گردد که حرفه ای بسیار سخت و پر زحمت می باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که در این زمان با شرکت های معتبر تاسیسات ساختمان تماس بگیرید و وظیفه امر تخلیه چاه و لوله بازکنی را در اختیار این افراد قرار دهید، زیرا بسیاری از افراد وجود دارند که در این زمینه از تجربیات و اطلاعات کافی برخوردار نمی باشند و هزینه های سنگینی از شما درخواست می کنند و در نهایت پس از مدتی شما مجبور به اقدام مجدد در جهت لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشید. پس بهتر است این امر را به شرکت ها با افراد کاردان و ماهر بسپارید و از احساس مسئولیت و کیفیت کارشان بهره مند گردید.

خدمات شرکت های تاسیسات ساختمان

باید متذکر شد که لوله بازکنی و تخلیه چاه تنها خدمات شرکت های تاسیسات ساختمان نمی باشند!

از جمله خدمات دیگری که این شرکت ها برعهده دارند می توان به: نصب لوله کشی های ساختمان، حفر چاه فاضلاب ساختمان، تعمیر و نوسازی لوله های فرسوده و چاه فاضلاب، نصب توالت فرنگی، تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و اتصالات آن و بالعکس، لوله کشی توالت، دستشویی، حمام و آشپزخانه، تحقیق در مورد وضعیت چاه و فاضلاب و اقدام به تعمیرات آن ها در صورت نیاز،فنر زنی چاه و فاضلاب، از بین بردن رطوبت و نم چاه ساختمان و بسیار خدمات دیگر اشاره کرد.

بهترین لوله بازکنی و تخلیه چاه کجاست؟

همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد بهترین و مطمئن ترین راه برای لوله بازکنی و تخلیه چاه مراجعه به شرکت های تاسیساتی ساختمان می باشد.

  1. یک شرکت تاسیسات ساختمان معتبر به شما این امکان را می دهد که قبل از انجام عملیات، شما را با مشاوره رایگان از تمام مراحل کار، پیشنهادات و همچنین هزینه پایانی مطلح سازد.
  2. تمام افراد و پرسنلی که در شرکت مشغول به کار هستند افراد کارآمد و با تجربه می باشد.
  3. این تضمین را به شما می دهند که پس از تعمیر هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد و درصورت بروز مشکل خود شرکت مسئولیت را عهده دار خواهد شد.
  4. از بهترین و مرغوب ترین و همچنین پیشرفته ترین ابزار برای تخلیه چاه و لوله بازکنی استفاده خواهند کرد.
  5. در کمترین ساعت و بهترین شکل کار خود را به پایان می رسانند.
  6. نرخ مشخص و معقولی برای انجام امور ارائه می دهند.

نکات موثر جهت جلوگیری از گرفتی چاه و لوله ها

  1. جلوگیری از انداختن هرگونه شئ بزرگ داخل راه آب ها
  2. ریختن باقی مانده های غذا در پلاستیک جداگانه
  3. جلوگیری از ریختن روغن در راه آب ظرفشویی
  4. نینداختن دستمال در چاه توالت
  5. استفاده از وسایل مرغوب و با کیفیت حین لوله کشی و نصب چاه ساختمان
  6. بررسی لوله کشی ها و چاه ساختمان هر چند وقت یکبار
  7. اقدام به تعمیر لوله ها و چاه ساختمان در صورت بروز مشکل های جزئی

لوله بازکنی در خانه!

حتما برای شما هم پیش آمده است که زمانی که ظرف می شویید آب داخل سینک بماند و رد نشود؟! برای این کار بهترین راه حل استفاده از لوله بازکن های خانگی می باشد که با چندبار تلمبه زدن راه آب باز می شود و محتویات درون لوله به خارج هدایت می شوند.

راه دومی که می توان به آن اشاره کرد استفاده از محلول های مجاز موجود در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها می باشد که هنگام استفاده از آن ها راه آب باز می شود و تمام مواد زائد را از بین می برند. توجه داشته باشید که راه حل های ارائه شده برای مواقعی می باشد که لوله ها بر اثر مواد غذایی و یا مواد زائدی که به مرور زمان سبب گرفتگی لوله ها می شوند کاربرد دارند و در شرایط حاد تر باید با شرکت های تاسیسات ساختمان تماس گرفت.

نکته مهم:

در زمینه چاه بازکنی هیچگاه از مواد شیمیایی غیر مجاز برای باز کردن لوله ها استفاده نکنید؛ گاهی این مواد پس از ورود به فاضلاب شهری سبب از بین رفتم باکتری های مجاز و مفید برای تصفیه آب خواهند شد و در نتیجه باعث صرف هزینه بیشتر در زمینه تصفیه آب می گردد.

نکت با ارایه مقالاتی در زمینه خدمات ساختمانی همراه شماست . برای دریافت هرگونه اطلاعات در زمینه خدمات ساختمانی مانند

بهترین های وصایل شستشوی فرش

A Bissell carpet cleaner.

هرگز برای وصایلی که نیاز ندارید هزینه پرداخت نکنید.

خرید یک دستگاه تمیز کننده فرش برای خانواده هایی که فرش زیادی دارند می تواند خیلی خیلی بصرفه تر از سفارش به قالیشویی ها باشد.

دستگاه های تمیز کننده فرش بسیار سنگین ولی پرقدرت هستند و توجه داشته باشید این نوع دستگاه ها باید فرش یا موکت شما را تمیز کند و لکه ها را با راحتی از بین ببرند نه اینکه یک دستگاه سنگین در خانه داشته باشیند.

قبل از خرید این دستگاه ها باید توجه به اندازه یا طبقات خانه خود داشته باشید تا پول اضافه به دستگاهی که نیاز ندارید ندهید. برای مثال یک خانه یک طبقه نیاز به وصایل شستشوی فرش یا دستگاه های تمیز کننده فرش و موکت با شلنگ طولانی نیاز نداشته باشد.

لری کیووف می گوید: از سوی دیگر اگر پله های خانه شما فرش باشد، شما نیاز به یک تمیز کننده فرش با لوله های طولانی دارید.

همچنین توصیحه می کند به فکر فضای ذخیره سازی باشد. او می گوید: اگر میخواهید مبل خود را تمیز کنید، به تمیز کردن با یک قلمو فکر کنید.

با استفاده از نام های برندها دستگاه یا وصایل شستشوی فرش نخرید

وصایل شستشوی فرض صدای بسیار زیادی دارد (خیلی بیشتر از جاروبرقی). پس هیچ توجه ای به برند نکنید برای این کار.

از وصایل شستشوی فرشی استفاده کنید که پوششی برای صداهای بلند دارند و آزمایشات بسیار زیادی برای این مهم انجام می شود.

به چه صورت این مورد را قبل از خرید آزمایش کنیم؟

حداقل سه روز زمان می برد که بتوانیم مصرف باتری دستگاه های شستشوی فرش را تست و بررسی کنید.

چه نکاتی را برای انتخاب یک کارخانه شستشوی فرش باید در نظر بگیریم؟

  • کارخانه قالیشویی یا شستشوی فرش باید از بهترن مواد برای شستشوی فرش استفاده کند
  • دارای خطوط مکانیزه باشد(نیمه اتوماتیک ها هم انتخاب مناسبی هستند)
  • زمان برند فرش و آوردن فرش باید داخل کاور باشند
  • مورد بسیار مهم این است که باید در فضای بسیار بهداشتی خشک شود
  • قیمت های اعلام شده در تبلیغات با قیمت های دریافتی از مشتری باید برابر باشند
  • فاکتورهایی که هیچ نامفهومی در آن وجود نداشته باشد

نکات مهم طراحی دکوراسیون اداری


دکوراسیون اداری
طراحی دکوراسیون اداری یکی از اصول مهمی است که امروزه هر شرکتی برای افزایش راندمان کاری و همچنین ایجاد محیطی آرام و دور از استرس برای کارمندان خود ایجاد می کنند.  همان طور که طراحی دکوراسیون داخلی منزل حائز اهمیت می باشد؛ رعایت اصول ارگونومیک و همچنین ایجاد فضایی بکر و خلاقانه متناسب با شغل و حرفه ای که هر شرکت و یا ارگان با آن سروکار دارد از جمله عوامل بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اداری می باشد.

انواع طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری شامل دو دسته طراحی دکوراسیون اداری باز و طراحی دکوراسیون بسته می باشد:

طراحی دکوراسیون اداری به صورت بسته، روش قدیمی در دکوراسیون داخلی دفاتر کار  است که در این نوع از طراحی بیشتر از دیوار ها و یا پارتیشن اداری جهت جدا سازی هر بخش استفاده کنند.

طراحی دکوراسیون اداری به صورت باز که روشی جدید و امروزی محسوب می گردد، دیوار های کمتر و ایجاد فضای کاری باز و گستره را شامل می شود که امروزه طرفداران بسیاری دارد. یکی از مزایای این طراحی دکوراسیون اداری مدرن  ایجاد دسترسی آسان تر کارمندان با یکدیگر و حتی تسلط بیشتر مدیران بر کارمندان و ایجاد فضایی دوستانه تر و صمیمی تر می باشد.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون اداری

نورپردازی در محیط های اداری و عمومی با محیط مسکونی بسیار متفاوت می باشد. همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد ظرافت و خلاقیت در طراحیدکوراسیون اداری تاثیر به سزایی در افزایش انگیزه و بازده کاری مدیران و سایر عوامل شرکت دارد که نورپردازی نیز از مهمترین عوامل در اجرای طراحی دکوراسیون اداری محسوب می گردد که در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه می پردازیم.

اگر در طراحی دکوراسیون اداری نور پردازی به شیوه صحیح انجام شود فضای کاری برای کارمندان راحت و کار آمد خواهد شد. نور مناسب و با کیفیت در محیط کار باعث افزایش بهره وری و راندمان کاری کارکنان می شود و در مقابل نور کم و ضعیف انرژی افراد را کاهش داده و موجب خستگی چشم و درد در ناحیه سر میشود. و در نتیجه باعث پایین آمدن راندمان کار می شود.
اگر دفتر کار شما به نور طبیعی دسترسی نداشته باشدلازم است به نور پردازی در طراحی دکوراسیون اداری و استفاده از نور مصنوعی اهمیت ویژه ای بدهید.

به طور کلی نورپردازی در دکوراسیون اداری به جهار دسته تقسیم می گردد:

نورپردازی عمومی که تمام فضای مورد نظر را روشن می کند.

نورپردازی تاکیدی که وسیله یا بخش خاصی را به عنوان جلب توجه افراد روشن می کند.

نورپردازی وظیفه ای که فقط بخش ها و سطوح کار را روشن می کند.

نورپردازی تزئینی که در بخش های مختلف برای زیباتر جلوه دادن محیط از آن استفاده می کنند.

در نظر داشته باشید که نورپردازی در ساختمان های بزرگ باید به گونه ای هوشمندانه باشد تا تمامی نقاط اداری دارای نوری یکسان باشد. اولویت نورپردازی در ساختمان های عریض با مرکز ساختمان می باشد که از پنجره ها دور تر می باشند تا میزان تفاوت نور در این مکان نسبت به محل پنجره ها به حداقل برسد.

نکته بعدی که در نورپردازی دکوراسیون اداری باید به آن توجه داشت نصب چراغ ها به گونه ای است که نور آن ها به صورت مستقیم به چشم کارمندان و پرسنل نتابد.

نورپردازی در قسمت خارجی شرکت ها و سازمان ها در واقع می تواند جنبه تبلیغاتی و نمایشی آن مکان را به عموم برساند. به عنوان مثال ساختمان ها و یا شرکت هایی که ارتفاع زیادی دارند و در خیابان اصلی واقع هستند می توانید قسمت پایین ساختمان را نورپردازی کنید تا عموم به راحتی جذب نورپردازی آن شرکت شوند.

از مزایای نورپردازی در دکوراسیون اداری می توان به بزرگ نمایی و یا کوچک نشان دادن محیط به وسیله نور اشاره کرد، همچنین کوتاه نشان دادن و بلند نشان دادن یک شی و یا مکان نیز از دیگر خصوصیات مهم نورپردازی می باشد.

نقش مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون اداری

مبلمان اداری یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون اداری می باشد که نه تنها در زیبایی و جلوه محیط کار نقش اساسی دارد بلکه از لحاظ تامین سلامت جسمانی نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. مبلمان اداری شامل محصولات مختلفی از جمله صندلی اداری، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس، میز اداری، میز مدیریت، مبل اداری، میز منشی، پارتیشن، قفسه و کتابخانه و … می باشد که هر یک به نوبه خود با رعایت اصول ارگونومیک می توانند نقش به سزایی در سلامت افراد در طول مدت کار ایجاد کنند.

مبلمان های اداری در دو نوع کلاسیک و مدرن وجود دارند که با توجه به نوع شغل و حرفه افراد و همچنین سلیقه آن ها انتخاب و طراحی می شوند. مبلمان های کلاسیک بیشتر مورد انتخاب افراد مسن تر و مبلمان های مدرن اکثرا با استقبال بیشتر جوانان رو به رو می گردد.

انتخاب رنگ مبلمان اداری بسیار مهم می باشد. اگر شما جزء سازمانی هستید که از رنگ سازمانی خاصی باید استفاده کنید لازم است این رنگ  را در انتخاب و سفارش مبلمان اداری نیز رعایت کنید در غیر این صورت با توجه به علایق و سبک کاری مورد نظر می توانید از رنگبندی متناسب استفاده کنید و محیط را برای کارمندان و همچنین مشتریان جذاب جلوه دهید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که مبلمان اداری را متناسب با ابعاد و فضایی که به آن دسترسی داریم انتخاب کنید! به عنوان مثال اگر دارای محیطی کوچک هستید از مبلمان های اداری با ابعاد بزرگ و یا سرویس کامل مبلمان اداری را استفاده نکنید، سعی کنید مبلمانی با ابعادی ظریف تر، کوچکتر و مورد استفاده را برای شرکت خود انتخاب کنید.

” شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  مبلمان اداری، خرید صندلی و  انواع صندلی اداری  روی کلمه کلیک کنید “

رعایت اصول ارگونومیک در دکوراسیون اداری

همانطور که می دانیم امروزه به دلیل مشغله های فراوان و دغدغه های مالی که افراد در طول زندگی خود دارند ساعات زیادی از شبانه روز را در محیط کاری خود سپری می کنند که با گذشت زمان این شرایط سبب آسیب های جسمانی از قبیل کمر درد، زانو درد، دیسک کمر، گردن درد و … می گردد. همانطور که می دانید مبلمان اداری بخش مهمی در دکوراسیون اداری محسوب می شود. پس بهتر است برای آسایش و راحتی کارکنان خود صندلی های اداری را از نوع صندلی طبی یا ارگونومیک انتخاب کنید.

کاربرد صندلی های ارگونومیک در دکوراسیون اداری یکی از گزینه هایی است که برای کاهش و جلوگیری از این نوع دردها در طول شبانه روز و طول سالیان آتی می توان از آن ها استفاده کرد تا سلامت جسمانی و فیزیکی فرد حفظ گردد. ارگونومی تنها به صندلی اداری ختم نمی شود بلکه شامل سایر مبلمان اداری از قبیل میز مدیریت، میز کنفرانس، میز منشی، مبل اداری و … نیز خواهد شد که هر یک از آن ها در جایگاه خود کمکی قابل توجه در سلامتی و آسایش افراد دارند.

رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار

معمولا اکثر شرکت و یا سازمان ها برای انتخاب رنگ مناسب دفتر کار خود از رنگ های روشن مثل استخوانی و یا سفید استفاده می کنند و زمانی که از آن ها دلیل انتخاب این رنگ را میپرسیم اولین نکته ای که به آن اشاره می کنند حس ارامش و پاکیزگی ای که از این رنگ ها دریافت می کنند، به زبان می آورند!

آیا تا به حال  به نقش رنگ در طراحی دکوراسیون اداری فکر کرده اید؟ باید بگویم رنگ دکوراسیون اداری یکی از عواملی است که راندمان کاری کارکنان شما را بالا خواهد برد. یک ترکیب رنگی مناسب می‌تواند تمام فضای کار  شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر هم در وضعیتی نیستید که مبلمان اداری خود را  تغییر دهید می توانید  با انتخاب یک رنگ خوب برای دیوار و درب و پنجره‌ها و  دکوراسیون داخلی دفتر کار خود را تغییر دهید. این اولین قدم است.

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون اداری باید به آن توجه کافی را داشته باشد رنگ سازمانی آن اداره یا ارگان می باشد. به این معنی که باید قبل از برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون اداری اطمینان حاصل نماییم که آیا این محیط جزء ارگان های اداری و یا نظامی و یادارای رنگ سازمانی خاصی می باشد یا خیر؟ که اگر جواب مثبت باشد می بایست بنا به رنگ سازمانی آن ارگان و متناسب با شرایط شغلی و مردمی طراحی دکوراسیون داخلی را شروع کرد.

برای ایجاد یک فضای شیک و مدرن می توانید از انواع رنگ ساختمان و کاغذ دیواری های متناسب در هر طرحی استفاده کنید که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی آن ها کلیک کنید.

در این بخش از مقاله به چند رنگ متناسب جهت کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری اشاره خواهیم کرد.

رنگ آبی و سبز: لزوما رنگ سفید آرامبخش نمی باشد؛ رنگ های آبی و سبز و همچنین آبی اقیانوسی (یا همان سبزآبی) نه تنها باعث ایجاد فضایی آرامبخش می گردد بلکه سبب ایجاد ذهنی باز و خلاق برای افرادی که در جهت آفرینش چیزی هستند و نیاز به ایده های نو دارند، بسیار مناسب می باشد. این رنگ ها نیز سبب ایجاد حس اعتماد و افزایش بازده کاری افراد در محیط کار می گردند.

رنگ قرمز: هر فرد با شنیدن اسم رنگ قرمز دارای احساس متفائتی می باشد. گروهی از افراد حس استرس و تشویش را احساس می کنند اما گروهی دیگر حس انرژی، خلاقیت را حس می کنند. طبق تحقیقات انجام شده اگر شما از دسته دوم می باشید و شغل و حرفه شما به جزئیات و انرژی بیشتری سر و کار دارد به شما توصیه می کنیم که از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون اداری خود حتما استفاده نمایید تا از تاثیرات مفید آن بهرمند گردید.

رنگ زرد: اگر چه از رنگ زرد به عنوان خوش یمن بودن نام می برند اما استفاده بیش از حد آن در طراحی دکوراسیون اداری سبب ایجاد آشفتگی خواهد شد و تمرکز افراد را بهم خواهد زد. در نظر داشته باشید که در قسمت اتاق کنفراس از رنگ زرد استفاده نکنید!

رنگ خاکستری: رنگ خاکستری رنگی است خنثی اما باعث ایجاد فضایی کسل کننده و سرد خواهد شد و قطعا حس فعالیت را از سایر افراد و کارمندان خواهد گرفت و در نتیجه بازده کاری به حداقل خود خواهد رسید. پس بهتر است اگر شما به رنگ خاکستری علاقه دارید بخش کوچکی از محیط را به رنگ خاکستری اختصاص دهید و با رنگ هایی همچون زرد و یا قرمز ترکیب کنید تا محیط را از مردگی و افسردگی خارج کرد.

تاثیر گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری

یکی از راه های کم هزینه و موثر برای ایجاد فضایی شاداب و حس طراوت در محیط کار و یا سازمان ها استفاده از گیاهان می باشد که نه تنها انرژی و حس طراوت را به افراد تزریق می کند بلکه سبب تهویه هوا و ایجاد هوایی پاک تر در محیط اداری می گردد. استفاده از انواع گل و گیاه طبیعی می تواند القا کننده حسی تازه و روحیه ای شاد به کارمندان، مدیران و حتی افرادی که روزانه در آنجا رفت و آمد می کنند، باشد.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون اداری علاوه برایجاد یک فضای خوب باعث بهره وری بالای کارکنان می شود.همچنین استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی دفتر کار باعث تهویه بهتر هوا می شود تحقیقات نشان داده است که گیاهان مانند یک فیلتر میتوانند 50 تا 60 درصد سموم موجود در هوا را جذب کنند و با انتشار رطوبت موجب پایین اوردن درجه حرارت محیط میشود و در نتیجه محیط را را برای کارکنان دلپذیرتر می کند. استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری می تواند فضای کاری شما را پویا و زنده کند.

از دیگر تاثیرات گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری می توان به کاهش صدا در محیط های اداری اشاره کرد؛ طبق تحقیقات انجام شده باعث کاهش 5 دسی بلی صدا در محیط های کاری می شوند و هرچه گیاهان دارای برگ های پهن بیشتری باشند تاثیر در کاهش صدا بیشتر خواهد بود.

چند نمونه از گیاهان که تاثیر به سزایی در امر تصفیه هوا دارند:

گیاه عنکبوتی، گیاه پیچک یا پاپیتال، درخت اژدها یا دراسنا

چند نمونه از گیاهانی که به نور کم احتیاج دارند:

گیاه آلوئه ورا، گیاه بامبو، گیاه پوتوس

گیاهانی که به آب کمی احتیاج دارند:

گیاه آلوئه ورا، انواع کاکتوس، گیاه فیکوس، گیاهان هوازی

نکات طلایی شستشو فرش دستبافت


فرش دستبافت

فرش دستباف نوعی فرش با طرح های بسیار رایج و پر‌طرفدار است. که تولید این نوع فرش‌ها، در کشورهای غرب آسیا از جمله چین و هند و ایران صورت می‌گیرد. این فرش‌های زیبا توسط رنگ‌های باشکوه و طرح و نقش‌های زیبایشان معروف هستند و امروزه طرفداران بسیاری در اکثر نقاط جهان دارند. فرش‌های مشرقی در انواع متنوع  بافته  میشوند و جنس آن‌ها غالبا از پشم و یا پنبه می‌باشد. اما می‌توان آن‌ها را از ابریشم و یا مواد مصنوعی هم تهیه کرد.

لازم است که بدانید که فرش دستبافت هم نیز همچون فرش های دیگر زود کثیف میِ‌شوند. با دانستن راه های تمیز کردن و نگه داری از این نوع فرش‌ها می‌توانید تا مدتی طولانی ظاهر فرشتان را نو نگه دارید.

شستشو فرش دستبافت بعد از بافت انجام میشود و تا حدود 4 الی 5 سال نیازی به شستشوی آنها نیست.از آنجا که شستشوی این نوع فرشها مشکل تر ازشستشو فرش ماشینی می باشد بهتر است با دقت بیشتری شسته شوند.

اتیکت یا برچسب فرش چیست؟

برای پیدا کردن این برچسب گوشه‌‌های فرشتان را بلند کنید. غالبا دستورالعمل‌ شستشو و بهترین راه برای تمیز کردن فرش دستبافت، بر روی این برچسب نوشته می‌شود.‌فرش‌ دستبافت در جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند و‌ می‌توانند از ابریشم، پشم و پنبه ساخته شوند، که برای پاک کردن هر یک از این فرش ها به آگاهی مشخصی نیاز دارید. معمولا پشم و پنبه جنس‌های بادوام‌تری هستند و آسان تر تمیز می‌شوند.

اگر فرش دستبافت شما از جنس ابریشم است و لکه‌ شدیدی بر روی آن افتاده، بهتر است به جای این‌ که خودتان برای شستن آن اقدام نمایید، برای شستشوی فرش  آن را به قالیشویی معتبر بدهید.

بگذارید فرشتان نفس بکشد!

حدودا هفته ای یکبار فرش دستبافت را با جاروبرقی تمیز کنید و هر دو طرف فرشتان را جارو بکشید،این کار باعث میشود خرده آشغالها و کثیفی روی فرش از بین برود و فرشتان نفس بکشد.همچنین این کار باعث میشود الیاف فرش دستبافت درهم و له نشود!

نکته مهم: البته اگر فرشتان ابریشمی است آن را مداوم جارو نکشید! چون باعث آسیب به آن شده و از ارزش فرش دستبافت کم میکند!

 آیا فرش شما رنگ می دهد؟

برخی از فرش‌ها رنگشان ثابت است و با خیس شدن رنگ نمی‌دهند، اما برخی دیگر اینگونه نیستند. اگرروی برچسب فرشتان با عبارت

 )  روبرو شدید، این عبارت به این معنی است که فرش شما رنگ می دهد و بهتر است آن را به قالیشویی ببرید dry clean only” (

برای شستشو فرش دستبافت به نکات زیر توجه کنید!

  • حتما قبل از استفاده از مواد شستشو مقداری از مایع را روی قسمت کمی از فرش دستبافت تست کنید ،اگر فرشتان رنگ پس نداد و مشکلی نبود بقیه فرش را بشویید در غیر این صورت شستشو فرش دستبافت را به قالیشویی بسپارید.
  • حتما فرشتان را پس از شستشو خشک کنید زیرا فرش دستبافت اگر به خوبی خشک نشود کپک خواهد زد.برای این کار میتوانید یک پارجه روی فرش بکشید تا نم فرش جذب پارچه شود.اگر خشک شدن فرشتان زمان زیادی میبرد می توانید از پنکه استفاده کنید.حواستان باشد پشت فرش را نیز به خوبی خشک کنید.