صندلی

مطالب مربوط به صندلی

صندلی

مطالب مربوط به صندلی

نکات انتخاب تعمیر کاران حرفه ای برای تعمیرات مبل و صندلی و درب آکوستیک

به گزارش شما نیوز: انتخاب تعمیر کار مناسب یکی از مهمترین عوامل در کیفیت بالا در تعمیر وصایل منزل یا محل کار مثل مبل، صندلی و درب است. در این گزارش به نکاتی خواهیم اشاره کرد که به بهتر انتخاب کردن تعمیر کار برای تعمیرات مبل و تعمیرات صندلی اداری و دب آکوستیک به شما کمک خواهد کرد.

نکات انتخاب تعمیر کاران حرفه ای برای تعمیرات مبل و صندلی و درب آکوستیک

به نکته هایی اشاره خواهیم کرد که می توان به کاهش هزینه های شما در زمینه تعمیرات مبل و صندلی و ساخت درب آکوستیک به شما کمک شایانی کند و بعد از تعمیرات شما باید وسیله نو مواجه شوید.

 

نکات مهم انتخاب یک تعمیر کار حرفه ای درب آکوستیک

استفاده عایق‌های صوتی خارجی در درب‌های آکوستیک باعث می‌شود که ضریب انتقال امواج صوتی و حرارتی بسیار پایین بیایند.نکته قابل توجه که در زمان آکوستیک درب باید در نظر گرفته شود درز گیری درب و چهار چوب درب است. هرچه بیشتر درزگیری ها به درستی انجام شوند و از عایق های مناسب در درب در زمان آکوستیک کردن درب استفاده شود درصد ورود و خروج صدا از درب گایین تر می آید.

درز های بین چهار چوب درب هم نکته ای است که کمتر به آن توجه می شود ولی می تواند با درزگیری مناسب بر روی چهارچوب های عایق صوتی مناسب داشته باشیم.

متاسفانه دیده شده است به جای استفاده از پوشش های مناسب برای درب آکوستیک مثل عایق های صوتی و حرارتی از مقوا در آکوستیک کردن درب استفاده می شود. معمولا درب های آکوستیک آماده این مشکل را هم دارند مثل درب های چینی و ارزانی که خریداری می کنیم.

موارد دیگری که می توان در درب آکوستیک از آن استفاده کردن، استفاده از پشم شیشه ویا پشم سنگ است که داخل درب استفاده می شود و برای زیبایی درب آکوستیک که به تنهایی زیبایی مناسبی ندارد از چرم برای روکش درب آکوستیک استفاده می شود.

از آنجا که اگر درب قدیمی شما مناسب باشد می توانید درب را به آکوستیک تبدیل کنید و فقط نیاز به تعمیرکاران حرفه ای در این زمینه دارد. ولی در زمان خرید درب آکوستیک جدید باید توجه داشته باشید که درب های آگوستیک به نسبت به استفاده در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند.

درب هایی که در ادارات و اتاق های کنفرانس استفاده می شوند با درب هایی که برای سینماها ویا سالن های تئاتر استفاده می شوند فرق می کنند و درب هایی که برای استدیو های موسیقی و ضبط صدا استفاده می شوند با سالن ها متفاوت هستند. حتما در زمان خرید کارشناسی های لازم در زمینه نوع استفاده را انجام دهید.

وصایلی برای اندازه گیری نوع فرکانس صدا ها وجود دارند که می توانید قبل از آکوستیک درب ویا خرید آن از آن ها استفاده کنید. این نوع دستگاه ها را می توانید خودتان هم استفاده کنید و برخی از شرکت ها که در زمینه آکوستیک فعالیت دارند اندازه گیری فرکانس صدا را به صورت آنلاین هم انجام می دهند.

 

انتخاب تعمیر کار حرفه ای تعمیرات مبل

نکات انتخاب تعمیر کاران حرفه ای برای تعمیرات مبل و صندلی و درب آکوستیک

حال به تعمیرات مبل می پردازیم. انتخاب یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیرات مبل یکی از کارهای مهمی است که شما باید آن را انجام دهید. تعمیر کاران حرفه ای در زمینه تعمیرات صندلی و تعمیرات مبل می توانند هزینه شمارا تا حد چشمگیری کاهش دهند.

همانطور که در بالا به این نکته مهم اشاره شد که از تعمیر کارت خود درخواست نمونه کار در اولین قدم یکی از مهمترین کارها است که بتوانید تشخیص دهید که آن شخص ویا مجموعه مهارت کافی در زمینه تعمیر مبل را دارند یا خیر.

از تعمیر کار خود درخواست کنید که قطعاتی که در تعمیرات مبل شما استفاده می کنند چه مواردی هستند و از ایشان بخواهید که تضمین کیفی آن را به صورت مکتوب (در فاکتوری که به شما در انتهای کار خواهد داد) به شما بدهند. از تعمیر کاران درخواست کنید که تضمین چند روزه برای استفاده از مبل را بعد از تعمیرات صندلی به شما بدهند.

 

نکات کاهش قیمت تعمیرات مبل

انتخاب یک تعمیر کار حرفه ای می تواند قیمت تعمیرات مبل شما را تا حد چشمگیری کاهش دهد. تعمیر کاران حرفه ای در زمینه تعمیرات صندلی و تعمیرات مبل می توانند با مشاوره حرفه ای که در این زمینه به شما می دهند به شما کمک کنند که از چه جنس چرم و پارچه ای برای تعمرات مبل شما مناسب است ویا حتی پارچه یا چرم را از کجا خریداری کنید.

در برخی از موارد مبل شما ارزش تعمیر کردن را ندارد واگر این کار را انجام دهید بعد از چندین ماه مبل شما شکل و کیفیت خود را از دست خواهد داد.

کلاف مبل یکی از مهمترین مواردی است که در تعمیرات مبل باید به آن توجه زیادی داشته باشید. کلاف مبل عایق های درب آکوستیک باید کیفیت و کاراریی مناسب را داشته باشند ویا قابل تعمیر و بازسازی باشند. اگر کلاف مناسبی نداشته باشیند و قابل تعمیر نباشد، تعمیر کردن مبل پیشنهاد نمی شود.

حتما قبل از تعمیرات مبل عکس کامل از کلاف مبل و خود مبل برای تعمیر کاران مبل ارسال کنید.

 

آشنایی با قطعات صندلی در زمان تعمیر صندلی اداری

نکات انتخاب تعمیر کاران حرفه ای برای تعمیرات مبل و صندلی و درب آکوستیک

قبل از تعمیرات صندلی اداری خود باید آشنایی بیشتری با قطعات صندلی خود داشته باشید که بتوانید مشکل آن را به درستی تشخیص دهید و این مورد هم می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی در زمان تعمرات صندلی اداری کم کند.

قطعات صندلی های اداری را می توان مکانیزم صندلی، جک صندلی، پایه صندلی، چرخ صندلی، کفی صندلی، پشتی صندلی و روکش صندلی اشاره کرد.

همانطور که در بالا به مهمترین موارد درب آکوستیک اشاره شد در اینجا به معرفی مهمترین قطعات صندلی اداری اشاره خواهیم کرد که بیشترین خرابی هارا در زمان تعمیرات صندلی اداری دارند.

سعی خواهیم کرد که مهمترین موارد در زمینه تعمیرات مبل هم در این زمینه اشاره شود

جک صندلی بیشتر برای کیفیت پایین آن خراب می شود و از همه مهمتر نوع درست استفاده نکردن از صندلی است. وقتی بر روی صندلی برای نشستن می پریم فشار زیادی به جک صندلی وارد می شود و گاز صندلی خارج می شود. در زمان تعمیرات صندلی اداری این امکان وجود دارد که گاز آن مجدد پر شود.

مکانیزم صندلی مدل های مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به زانویی، تماس دائم، هماهنگ و تعادل نام برد. مکانیزم صندلی تمام جابه جایی های صندلی را به عقب و جلو و به کناره ها انجام می دهد. مشاهده شده است که در زمان تعمیرات صندلی از مکانیزم صندلی به درستی استفاده نشده است.

دو نوع روکش صندلی پر استفاده وجود دارد، روکش پارچه ای صندلی اداری و روکش چرمی صندلی اداری. انتخاب این نوع روکش ها بیشتر بسته به نوع استفاده شما دارند. روکش های چرمی باعث عرق کردن پا می کنند در صورتی که در مدت زمان طولانی از صندلی استفاده کنیم و روکش های پارچه خیلی زودتر کثیف می شوند و تمیز کردن آنها نسبت به روکش پارچه ای در زمان تعمیرات صندلی خیلی سخت تر است.

البته ما بیشتر به نکات منفی قطعات و روکش های پارچه پرداختیم این هم به این دلیل است که این موارد در زمان تعمیرات صندلی اداری به وفور مشاهده شده است.

حتما قبل از تعمیر صندلی و مبل ویا تبدیل درب چوبی به درب آکوستیک از تعمیر کارانه خود درخواست نمونه کار کنید. یکی از عواملی که شما می توانید تشخیص دهید که تعمیر کار شما حرفه ای است یا خیر و در نظر داشته باشید که نمونه کارها مخصوص خودشان باشند.


کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان؟

کاغذ دیواری یا رنگ

یکی از دغدغه هایی که همه ما هنگام تغییر دکوراسیون خانه با آن مواجه می شویم پاسخ به این سوال است که کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان ؟ کدام بهتر است؟!
برای پاسخ به این پرسش نکت قصد دارد در این مقاله به مقایسه کاغذ دیواری و رنگ ساختمان بپردازد تا شما را برای انتخاب گزینه ای مناسب یاری رسانیم.

مقایسه کاغذ دیواری و رنگ ساختمان

1- کاغذ دیواری یا رنگ، کدام ارزان تر است؟

کاغذ دیواری یا رنگ ، کدام یک از لحاظ هزینه مقرون به صرفه و ارزان تر است سوالی که در مرحله اول به ذهن خیلی از ما خطور می کند. باید بگوییم که امروزه به دلیل تنوع جنس و کیفیت می توان خرید کاغذ دیواری با قیمت مناسب حتی کمتر از رنگ های ساختمانی را انتخاب کرد و به منزل یا محل کار خود جلوه ای متفاوت از طرح های زیبا کاغذ دیواری بخشید.

2- دوام کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان،کدام بیشتر است؟

نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم دوام و طول عمر کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان می باشد. باید متذکر شویم که با پیشرفت تکنولوژی و تولید کاغذ های دیواری در زمینه رعایت استاندارد کیفیت، دوام و طول عمر کاغذ دیواری بسیار بیشتر از رنگ می باشد. توجه کنید که رنگ ساختمان پس از مدتی دوده و گرد و غبار را به خود می گیرد و نمای اتاق را بسیار بد جلوه می دهد و مجبور به هزینه اضافی بابت بازسازی دوباره رنگ ساختمان می شوید.

3- تنوع کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان، کدام بهتر است؟

همانطور که پیداست تنوع کاغذ دیواری هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ طرح صد ها برابر بیشتر از رنگ و نقاشی ساختمان می باشد. در نظر بگیرید همه افراد با هر نوع سلیقه ای می توانند طرح مورد نظر خود را از بین کاغذ های دیواری انتخاب کنند و پس از نصب از آن لذت ببرند.. اما اگر شما فردی هستید که از طرح های شلوغ احساس خوشایندی ندارید و دیوار های ساده را میپسندید رنگ ساختمان گزینه ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

4- نظافت و شست و شوی کدامیک راحت تر می باشد؟

نظافت خانه یکی از دغدغه خانم ها در هر خانه ای می باشد اما باید به این نکته اشاره کنیم که هم رنگ ساختمان از نوع روغنی و … که در مقاله نقاشی ساختمان نیز به آن ها اشاره شد، و هم کاغذ دیواری که به انواع آن در مقاله کاغذ دیواری اشاره کردیم قابل شست و شو و نظافت می باشند. پس با انتخاب درست هر یک از این دو دسته مشکلی در نظافت آن ها بوجود نمی آید.

5- برای بزرگنمایی فضا کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رنگ یا نقاشی ساختمان بسیار مناسب تر می باشد زیرا به دلیل براق بودن رنگ ها و همچنین توانایی منعکس کردن نور توسط رنگ، باعث می شود که خانه یا محل کار شما بزرگتر به نظر برسد. البته کاغذ دیواری در طرح های ساده نیز وجود دارد اما جالب است که بدانید کاغذ دیواری خاصیت جذب نور را دارد و نمیتواند نور را منعکس کند پس در بزرگنمایی خانه خود بهتر است از رنگ های براق استفاده کنید.

6- مدت زمان و سهولت کدامیک در اجرا بیشتر می باشد؟

همانطور که در مقاله کاغذ دیواری به آن اشاره شد سهولت و مدت زمانی که برای نصب کاغذ دیواری در نظر گرفته می شود به مراتب بسیار کمتر از رنگ و نقاشی ساختمان می باشد. فارغ از اذیت شدن و سر درد های ناشی از بوی رنگ، برای نصب کاغذ دیواری دیگر نیازی به جمع کردن وسایل و لوازم خانه یا محل کار نیست و می توان پس از نصب آن ها وسایل را سر جای خود قرار داد.

7- برای پوشش کامل ترک ها کاغذ دیواری یا رنگ ساختمان؟

در این مورد نیز باید گفت که کاغذ دیواری مخصوصا کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های شلوغ تری هستند بهترین گزینه می باشند و می توانند آسیب ها و ترک های موجود بر روی دیوار ها را به خوبی پوشش دهند. البته در رنگ و نقاشی ساختمان نیز با رعایت زیر کاری مناسب و بتونه کاری می توان این مسئله را حل کرد که مقداری زمان گیر خواهد بود.

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ ساختمان:

اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که هنوز نتوانسته اید تصمیم بگیرید که کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ ساختمان؟! باید به شما بگوییم که می توانید از ترکیب هر دو استفاده کنید اما برای این کار باید از افراد کاردان و حرفه ای استفاده کنید تا نهایت دقت و ظرافت را در پیاده سازی طرح مورد نظر شما داشته باشند.

نتیجه گیری:

در زیر برای شما عزیزان جدولی را تهیه کردیم تا بتوانید در یک نگاه در مورد کاغذ دیواری یا رنگ نتیجه گیری کنید؛ و به آنچه بیشتر به آن “احتیاج” دارید و متناسب با “نیاز” شما می باشد به سادگی پی ببرید و یک انتخاب درست برای تغییر دکوراسیون فضای خود داشته باشید:

جدول مقایسه کاغذ دیواری و رنگ ساختمان

همچنین شما عزیزان می توانید برای تغییر دکوراسیون منزل خود در صورت نیاز به تعمیر مبل و یا خرید انواع مبل روی این کلمات کلیک کنید و مطالب و راهنمایی ها ی گروه نکت را در این زمینه مطالعه کنید; تا قبل از تعمیر و یا خرید مبل اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

هنگام ترمیم ریشه فرش دستباف و ماشینی باید به این نکات فرش دقت کنید


ترمیم ریشه فرش

از زمان های گذشته تا به امروز فرش یکی از گرانبهاترین و پر ارزش ترین وسایل در خانه محسوب می گردد که بر اثر رفت و آمد و استفاده از آن در سال های متوالی، سبب آسیب و کثیفی در بافت و یا ریشه های فرش می شود که در این مقاله نکت قصد داریم اطلاعات لازم در زمینه، انواع ریشه فرش، ترمیم ریشه فرش دستباف و فرش ماشینی و چگونگی ترمیم ریشه فرش را برای شما بازگو نماییم.

وظیفه ریشه فرش چیست؟

قبل از آنکه به ترمیم ریشه فرش ماشینی و دستباف بپردازیم شاید در ذهن شما سوالی پیش آید که وظیفه ریشه فرش چیست؟ و چرا ترمیم ریشه های فرش مهم می باشد؟

زمانی که فرش یا گلیم مورد نظر را از دار قالی باز می کنیم برای جلوگیری از ساییده شدن و باز شدن تار و پود ها عمل ریشه زنی را انجام می دهند تا از تار و پود فرش ها حفاظت شود که در ادامه به انواع ریشه فرش اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با انواع بافت ریشه فرش:

  • ریشه ساده
  • ریشه توری
  • ریشه گره دار
  • ریشه حلقه ای

که هر یک از آن ها را می توان به روش هایی نظیر بافت اوریب، گیس بافت، ریشه بافته، برگشته و ریشه با تار های پیچیده بافت زد و از فرسودگی زودرس ریشه های فرش و یا به عنوان ترمیم ریشه فرش از این بافت ها استفاده کرد.

اوریب، گیس بافت، ریشه بافته و برگشته و ریشه با تار های پیچیده بافت زد و از فرسودگی زودرس ریشه های فرش و یا به عنوان ترمیم ریشه فرش از این بافت ها استفاده کرد.

ترمیم ریشه فرش دستباف به چه صورت انجام می شود

در خدمات منزل فرش های دستباف در هر خانه ای از اهمیت خاصی برخوردار می باشند و در پاکیزه نگهداشتن و جلوگیری از دفرسودگی آن ها تلاش زیادی می شود. اما فرش دستباف نیز همچون سایر وسایل منزل دچار آسیب و یا فرسودگی می شوند. حتی تابلو فرش های موجود در منزل ممکن است بر اثر رطوبت و یا موریانه سبب آسیب شوند و همچنین ریشه های فرش از بین بروند که در این صورت برای ترمیم ریشه فرش بهترین راه پیشنهادی، مراجعه به افراد مجرب و حرفه ای در این زمینه و همچنین برخی از کارخانه های قالیشویی که در این زمینه تخصص کافی دارند، می باشد.

ترمیم ریشه فرش ماشینی به چه صورت انجام می شود؟

ترمیم ریشه فرش ماشینی به این صورت می باشد که اگر تمام ریشه فرش از بین رفته باشد از ریشه های آماده استفاده می کنند؛ اما اگر برخی از قسمت های ریشه فرش نیاز به ترمیم داشته باشد از نخ های هم جنس و همرنگ برای رفو گری و ترمیم ریشه دستباف استفاده می کنند.

به نکات زیر برای محافظت از ریشه فرش دقت کنید!

  • از چسب برای ریشه های فرش استفاده نکنید زیرا هنگام جدا کرد چسب از ریشه ها سبب کنده شدهن ریشه ها می شود و مواد شیمیایی موجود در چسب به مرور زمان سبب فرسودگی ریشه فرش می شود.
  • برای ترمیم ریشه فرش حتما به قالیشویی مورد اعتماد خود بگویید که از مواد سفید کننده برای ریشه ها استفاده نکنند زیرا باعث پوسیدگی ریشه ها خواهد شد.
  • برای محافظت از ریشه فرش می توانید از کاور توری ریشه فرش استفاده نمایید که باعث تمیز ماندن و مرتب بودن ریشه های فرش می گردد.

تعمیر کاران صندلی و مبل را بشناسید (کاهش قیمت تعمیرات)

  خبرگزاری آریا- امروزه به دلیل شرایط های مختلف تعمیرات صندلی و تعمیر مبل از طرف مردم استقبال زیادی می شود. بزرگترین دلیل برای تعمیرات وصایل منزل قیمت و هزینه بالا برای خرید وصایل منزل یا محل کار مثل مبل منزل ویا مبل اداری و صندلی های کامپیوتر، مدیریتی، اداری و ... است.

از آنجا که تعمیرات حس خوب کمتری نسبت به خرید یک وصیله جدید مثل مبل و صندلی است دارد، در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با در نظر گرفتن آنها شما می توانید هم هزینه و قیمت کمتری برای تعمیرات صندلی اداری و تعمیر مبل خود بدهید و هم حس بهتری داشته باشید چون تعمیرات همیشه هم بد نیست و می تواند یک وصیله نو با کیفیت حتی بهتر از یک صندلی ویا مبل به شما بدهد.

اگر به دنبال تعمیرات صندلی اداری  متواوت برای نو سازی صندلی خود هستید ویا میخواهید یک صندلی جدید داشته باشید، بهترین کار این است که صندلی خود را به یک تعمیر کار حرفه ای برای تعمیرات صندلی اداری خود بدهید.

معمولا صندلی ها فقط کیفیت روکش صندلی خود را از دست می دهند ویا یک قطعه آن که معمولا هم جک صندلی اداری است خراب می شود.

شما می توانید با تعویض روکش صندلی خود ویا تعمیرات صندلی اداری خود دارای یک صندلی جدید وباکیفیت شود. تعمیرات صندلی اداری با استفاده از ماهرترین تعمیرکاران یکی از بهترین روش هاست که امروزه در ایران می توان انجام داد.

در نظر داشته باشید که مواردی مثل جک صندلی اداری، مکانیزم صندلی و پایه صندلی شما از مهمترین مواردی است که در قطعات صندلی اداری وجود دارد. پس در نظر داشته باشید که می توانید با تعویض آنها ویا تعمیرقیمت تعمیرات صندلی اداری خود را کاهش دهید.

مواردی که بالا به آنها اشاره شد از مواردی هستند که در زمان تعمیرصندلی بیشتری هزینه را در بر خواهند داشت و مواردی مثل روکش صندلی هم از جمله این موارد هستند. سعی داشته باشید که با تعمیرکاران حرفه ای کار کنید تا بتوانید در هزینه تعمیرات صندلی اداری خود تاثیر زیادی بگذارید.

این نکته را هم در زمان تعمی رصندلی خود حتما در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست

از درب چرمی در دکوراسیون خود قافل نشوید

اگر به دنبال راهی متفاوت برای تغییر دکوراسیون داخلی خود می باشید به شما پیشنهاد می دهیم که از درب چرمی استفاده کنید. درب های چرمی همانطور که از نام آن ها پیداست از جنس چرم می باشند و محیطی گرم و متفاوتی برای شما به ارمغان خواهند آورد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که به چرمی علاقه مند می باشید می توانید از درب چرمی برای دکوراسیون داخلی خود کمک بگیرید. اما امروزه به دلیل افزایش قیمت در بازار می توانید به جای صرف هزینه های بالا برای خرید درب چرمی، درب چوبی قدیمی خود را به درب چرمی جدید تبدیل نمایید تا با صرف هزینه کمتری مواجه شوید.

هزینه تبدیل درب چوبی قدیمی به درب چرمی متفاوت می باشد و بسته به سایز درب و همچنین چرمی کردن دو طرف درب و یا یک طرف درب، متغییر می باشد.

توجه داشته باشید که تنها درب های چوبی قابلیت تبدیل به درب چرمی را دارا می باشند زیرا درب های آلمینیوم و با آهنی قابلیت نگهداشتن ورقه های mdfرا ندارند.

همچنین روکش درب چرمی هیچگاه نمی تواند از جنس پارچه باشد زیرا پارچه ها پس از مدت اندکی قابلیت خود را از دست خواهند داد و همچنین خاصیت ضد آب بودن و عایق صوتی ندارند در صورتی که استفاده از چرم قابلیت درب چرمی را در ضد آب و عایق صوتی بودن تضمین خواهد کرد.

از دیگر مزایای استفاده از چرم در درب چرمی می توان به استفاده از سوزن های گل میخ ها در افزایش زیبایی درب های چرمی نام برد. انتخاب این نوع سوزن ها بسته به جنس چرم انتخابی شما، می تواند توسط خود شما و یا استادکار تهیه شود که برای تهیه این نوع سوزن ها می توانید به بازار حسن آباد در تهران مراجعه نمایید.

دقت داشته باشید که استادکار حتما از mdf 6 در حین کار استفاده نماید زیرا بهترین نوع mdfمورد استفاده در تبدیل در به چوبی قدیمی به درب چرمی mdf 6 می باشد.

چه مواردی را باید برای کاهش هزینه تعمیرات مبل در نظر بگیریم

به طور کلی اگر بخواهیم به تعمیرات مبل های خود بپردازیم لازم است بدانیم آیا مبل های ما ارزش تعمیرات کردن دارد و یا خیر؟!

برای رسیدن به پاسخ این پرسش کافی است به یک تعمیرکار مجرب و کاربلد مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی نماید.

نکات مهمی که هنگام اقدام تعمیر مبل باید به آن توجه داشت عبارتند از: 1) دیدن نمونه کارهای تعمیرکار قبل از اقدام به تعمیر مبل 2) خرید پارچه با کیفیت برای روکش مبل و یا سپردن این وظیفه بدست تعمیرکار 3) تضمین تقویت چهارچوب و یا کلاف مبل از سوی تعمیرکار 4) توافق برای هزینه های ایاب و ذهاب قبل از اقدام به تعمیر مبل 5 )اطمینان خاطر به منظور استفاده از فوم سرد هنگام تعمیر مبل 6)رنگ کاری بدنه مبل در نهایت دقت 7)عدم اقدام به اعمیر مبل در روزهای پایانی سال

قیمت تعمیرات مبل بسته به میزان نیاز مبل ها به تعمیر، همچنین پارچه انتخابی متغیر می باشد که می توانید با ارسال عکس به یک تعمیرکار مبل از مبلغ حدودی آن آگاه شوید.

بزرگتری موردی که می توان به آن در زمان تعمیرات مبل اشاره کرد حرفه ای بودن تعمیر کار مبل است. تعمیر کاران می توانند تضمیم چندین ساله برای تعمیر مبل را به شما بدهند. این مورد بسیار پیش آمده است که بعد از تعمیر مبل 3 ماه هم طول نکشیده است که کلاف مبل از هم جدا شده یا پارچه ویا چرم مبل کیفیت و مقاومت خود را از دست داده است و دیگر قابل استفاده کردن نیست.

حتما از تعمیر کارخود درخواست نمونه کار کنی و در نظر داشته باشید که می توان این نمونه کارها از جای دیگری کپی شده باشید.

شاید اختلاف قیمت مثلا 100 هزار تومن برای شما یک مبل با عمر 5 ساله را داشته باشید. پس در زمن قیمت تعمرات مبل و هزینه آن به این نکته توجه زیادی داشته باشید.

زمانی که شما اقدام به تبدیل درب چوبی قدیمی به درب چرمی می کنید می توانید آن را به درب آکوستیک نیز تبدیل نمایید.

اما درب آکوستیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

درب آکوستیک از ویژگی های بسیاری برخوردار می باشد و از آن بیشتر در سالن های سینما، تئاتر، آنفی تئاتر ها، استودیو های موسیقی و همچنین برای سازمان ها و شرکت هایی که اتاق های مخصوصی همچون اتاق مدیریت دارند استفاده می شود.

اما مزیت های استفاده از درب آکوستیک:

  1. زیبایی منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی با استفاده از سوزن های گل میخ و چرم به عنوان روکش
  2. عایق صدا، عایق حرارت
  3. خاصیت جذب و پخش صدا
  4. به دام انداختن بیس ها حتی در صداهای پایین

لمسه کاری در درب آکوسیت نه تنها باعث زیبا شدن درب ها می شود بلکه سبب تاثیر گذاری بیشتر در عایق بودن صدا خواهد داشت.

همانطور که پیش تر گفتیم برای صرف هزینه های کمتر میتوانید درب های چوبی قدیمی خود را به درب آکوستیک و یا درب چرمی جدید تبدیل نمایید. این موضوع در مورد تعمیرات مبل نیز صادق می باشد. شما می توانید به جای پرداخت مبالغ بالا جهت خرید مبل، مبل های قدیمی خود را تعمیر کنید و صاحب یک دست مبل جدید و نو باشید.

ضد بید کردن و نگهداری از فرش ابریشم

فرش ابریشم

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه از فرش های دستبافت و ابریشم که حاصل تلاش و زحمت هنرمندان ماهر و خوش سلیقه می باشد، مراقبت و نگهداری کرد؟ برای حفظ و نگهداری فرش ابریشم که یکی از گرانبهاترین و زیباترین فرش ها در دنیا می باشد لازم است نکاتی را متذکر شویم تا بتوانید طول عمر این نوع فرش های ارزشمند و قیمتی را هر چه بیشتر افزایش دهید.

مراقبت و نگهداری از فرش ابریشم:

اگر شما علاقه زیادی به فرش های دستبافت دارید بهتر است در انتخاب فرش دستبافت مورد نظر خود، مطمئن شوید که تمام مواد اولیه به کار رفته در بافت فرش همچون پشم، ابریشم، پنبه و نخ در نوع مرغوب خود باشد و از رنگ های گیاهی استفاده شده باشد.

پس از اطمینان خاطر از جنس و مرغوبیت مواد اولیه، اصلی ترین راه افزایش طول عمر و ارزش فرش ابریشم نگهداری و مراقبت از آن می باشد که به موارد مهم آن اشاره خواهیم کرد:

  1. فرش ابریشم را روی سطح صاف، هموار و خشک پهن کنید.
  2. از پهن کردن فرش بر روی فرش و یا لاستیک خودداری کنید.
  3. از گذاشتن اجسام سنگین همچون گلدان، میز و … بر لبه های فرش خودداری کنید.
  4. از شستشوی فرش ابریشم با موادی که دارای خاصیت اسیدی می باشند خودداری نمایید و سعی کنید هنگام شستشو از صابون ها با خاصیت اسیدی پایین استفاده کنید. هرچند بهتراست که شستشوی فرش دستبافت را به افراد ماهر و یا کارخانه های قالیشویی معتبر واگذار کنید.
  5. هر شش ماه یکبار فرش ابریشم را جا به جا کنید تا همه قسمت های فرش به یک اندازه پا بخورد.
  6. هنگام نظافت منزل و جارو کردن درب و پنجره ها را باز بگذارید تا گرد و غبار به خارج بروند تا مجدد بر روی تار و پود فرش نفوذ نکنند.
  7. از چسب زدن به ریشه فرش ابریشم جدا خودداری نمایید زیرا باعث از بین رفتن و فرسودگی ریشه های فرش می گردد.
  8. از قرار دادن فرش ابریشم زی ور مستقیم آفتاب خوددار کنید زیرا باعث پوسیدگی فرش می شود.
  9. مهمترین عامل در نگهداری از فرش ابریشم و خدمات منزل جلوگیری از بید زدگی می باشد که در ادامه بیشتر در این مورد خواهیم گفت.

ضد بید کردن فرش ابریشم

حشرات موذی به خصوص بید ها از مهمترین عوامل در آسیب رساندن به فرش ابریشم می باشد همانطور که پیش تر به آن اشاره شد مهمترین عامل در حفظ و نگهداری فرش ابریشم جلوگیری از بید زدگی و یا ضد بید کردن فرش می باشد که در ادامه به راه کارهای مهم در این زمینه می پردازیم:

  1. لا به لای سطحی که فرش بر روی آن قرار می گیرد (همچون سرامیک، موزاییک، سنگ فرش و …) نباید خالی بماند زیرا بهترین مکان برای رشد و تجمع بیدها می باشد.
  2. برای مانع شدن از بید زدگی می توانید مقداری متناسب از تنباکو و یا نفتالین و نگزالت را برای پشت فرش ابریشم استفاده کنید.
  3. عامل اصلی و مهم بیدگرفتگی فرش دستبافت، نگهداری فرش در مکان های مرطوب و شرجی، استفاده از پشم های ضد عفونی نشده، مکان های بسته و متروکه می باشد.
  4. در صورت بروز بید گرفتی فرش ابتدا باید قسمت مورد نظر را از بید پاک سازی نمود سپس به ترمیم قسمت های بید زده فرش پرداخت تا قسمت های سالم فرش نیز در امان باشند.
  5. در صورتی که فرش ابریشم دچار بید گرفتی شدید باشد باید عمل شستشو انجام گیرد و مکان های رشد بید شناسایی و ترمیم گردد.

نکته مهم:

  • تمامی موارد گفته شده برای فرش های دستبافت صادق است اما برای حفظ و نگهداری فرش های عتیقه شامل نمی شود.
  • بهتر است در صورت هر گونه آسیب و بروز مشکل برای فرش های گران قیمت و ارزشمند خود به افراد مجرب و همچنین قالیشویی قابل اطمینان مراجعه نمایید.